Citizen eco drive

Medlem
15. mars 2014
Hei
har kjøpt meg en Citizen AT4008-51E,atomic time ,klokke er helt ok ,men når den stiller seg, går den 1 time tilbake, dvs att den slår av daylight saving time! .

Noen som har en ide kva som er feil? klokka har sett normal tid London så setter eg den en time forover med daylight saving time,og det funker, men når eg våkner så har den gått en time tilbake...

Det er vel kansje feil å seie klokka har London normal tid, men tidsonen er sett London,og da sette eg London tid og sette en time frem med time med ds time,det ser eg jo nå ikkje er helt rett,men det funka helt til den oppdaterer da går den en time tilbake...

Men det kan jo ikkje vere att skal en ha en radiostyrt klokke så me den ha tidsone stoc osv.!?

vh
Endre

Redigert:
Du må sette den til normaltid Paris, Madrid eller tilsvarende. Og så aktiverer du "sommertid" når den tid kommer - eller så gjør den det selv (?). Når du stiller den på London-tid vil klokken stille seg til London-tid hver gang den oppdateres fra atom-uret. Da hjelper det ikke om du har stilt inn på sommertid - nå på vinteren ;)

Ops, @Minuteman var tre minutter raskere enn meg, men han er jo litt yngre enn meg også...
Hvis den er som min radiokontrollerte Citizen stiller den seg om til sommertid automatisk, hvis den er innstilt til å gjøre det (det er et valg du gjør selv).

Redigert av en moderator:
Du skal vel velge Paris og ikke London vil jeg mene?

Hei
Den har ikkje paris, den nærmeste tidsonen er London, forstår kva du meiner,og vi har jo ikkje sommer tid heller, eg fårstår ikkje dette, klokka må jo kunne eies av personer aust av England...?

Hei
Den har ikkje paris, den nærmeste tidsonen er London, forstår kva du meiner,og vi har jo ikkje sommer tid heller, eg fårstår ikkje dette, klokka må jo kunne eies av personer aust av England...?

Klokka kan nok brukes i Norge ja, om ikke du befinner deg for langt nord. Manualen kan lastes ned her. Det ser ut til at du må velge AT-M (alternative time mode).

Hei
Signalet blir oppdatert her, men det er vel ikkje vits med en sånn klokke viss en ikkje kan bruke atom uret,..og eg regner med klokka blir retta på timen med, ikkje berre minutt...

Trur det må vere ei anna forklaring,bur jo masse folk aust av norge... vi for sjå om nokon har ei god forklaring ! :)

vh
Endre

Hei
Signalet blir oppdatert her, men det er vel ikkje vits med en sånn klokke viss en ikkje kan bruke atom uret,..og eg regner med klokka blir retta på timen med, ikkje berre minutt...

Trur det må vere ei anna forklaring,bur jo masse folk aust av norge... vi for sjå om nokon har ei god forklaring ! :)

vh
Endre
Du kan garantert bruke klokken her. Les manualen grundig, og følg den, så får du den nok til å gå som den skal.

Og etter en stund vil du kanskje - som jeg - oppdage at det ikke lenger er så interessant hva klokka er... En klokke som går på sekundet riktig, som din (og min) Citizen, er fin som referanse, men det er mye morsommere med en klokke som er skrudd sammen av masse finmekaniske presisjonskomponenter, og tikker og går uten batteri!

Hvis du kun har London (i Europa) som valg, må du ha den i atm. Så kan du stille den til London en natt i uka eller noe for at den skal synkronisere seg. Det virker likevel som om det skal gå an å kalibre for eksempel London en time:

When the watch receives radio signal in a city or you correct the time of a city a manually, the times in all other cities are corrected accordingly based on the time differences.

s. 16 i denne manualen: http://www.citizenwatch-global.com/support/pdf/e650/e.pdf

Men jeg fant aldri ut av det. Kjøpte en G-Shock for å stille klokkene mine etter heller.

Todda

Redigert:
Denne klokken har alle fire tidssoner i USA, men kun GMT/London for Europa, og må dermed brukes i Alt Mode. Ifølge et kjapt google-søk. Jævla dum klokke i så fall. I Alt Mode vil den ikke motta signaler fra hverken atomur eller annet fanteri som den skal.