Citizen BM6400-00E

klokken er sikkert god til å vise tid, men ser litt ut som en vervepremie fra natur og vitenskap...

klokken er sikkert god til å vise tid, men ser litt ut som en vervepremie fra natur og vitenskap...

Bare fordi det er en quartzklokke du mener det regner jeg med?

Alle har selvfølgelig rett til å mene at alle quartzklokker er som en vervepremie eller som en "premie" man finner i en frokostblanding :D

Men det finnes mange gode quartzklokker. Alt til sitt bruk sier jeg. Mekaniske ur er ofte penere og mer sjarmerende, men for sikkert minst 90 % av befolkningen vil en quartzklokke være det riktige valget. En Eco-Drive til en tusenlapp eller to vil man få glede av i 20 år uten service- og batteriutgifter.

Jeg har hatt den Kashmir postet bilde av. Kjøpte den da jeg skulle jobbe i en landsby i Afrika og trengte en klokke som var billig og gikk rett (samt det argumentet som noen her, men sikkert bare her skjønner, at skal man bo på ekvator bør man nesten ha med en eco-drive). Fin klokke, praktisk, men quartz og dermed kjedelig i lengden. Endte opp med å bruke Seiko 6309 i stedet.

Det mest irriterende med den er at ikke bare tikker sekundviseren, men minuttviseren flytter seg en gang hvert 15. sekund - altså fire ganger i minuttet i stedet for en "flytende" bevegelse som de fleste quartz ur.

For 1000 kr ville jeg uansett kjørt på.

Bare fordi det er en quartzklokke du mener det regner jeg med?

Alle har selvfølgelig rett til å mene at alle quartzklokker er som en vervepremie eller som en "premie" man finner i en frokostblanding :D

Men det finnes mange gode quartzklokker. Alt til sitt bruk sier jeg. Mekaniske ur er ofte penere og mer sjarmerende, men for sikkert minst 90 % av befolkningen vil en quartzklokke være det riktige valget. En Eco-Drive til en tusenlapp eller to vil man få glede av i 20 år uten service- og batteriutgifter.

nei ikke bare fordi det er en quartz, men hele designet på klokken. har selv en quartz klokke jeg bruker av og til.
håper du ikke ble fornermet.

Neida, trodde kanskje du var kritisk kun fordi det var en quartz. Design/utseende er det selvfølgelig lov til å være uenige om :D

Tror nok det er snobberi som er ute og går. Mange falller i staver over Hublot og AP som er über-harry men ser ned på enkle, solide japse ur. Som ellers i livet; hvis du liker'n, så kjøp

Problemet med akkurat denne er nok heller at den er så enkel at de glemte å finne frem visere som passer til klokken og bruke noe til en 36m dressklokke de hadde liggende i skuffen.

Tror nok det er snobberi som er ute og går. Mange falller i staver over Hublot og AP som er über-harry men ser ned på enkle, solide japse ur. Som ellers i livet; hvis du liker'n, så kjøp

Ikke meningen å gå off topic her, men du mener Audemars Piguet er harry?