Chronograph Suisse Cie

Medlem
18. sep. 2009
Innlegg
3.635
Hei dere!

Samlingen min er i ferd med å gå helt ut av kontroll og i går kjøpte jeg nok et ur...
Tidligere i vinter ble det en Tudor "Daytona" ref 79280 med boks og papirer og alt annet originalt,. Kjøpt i fylla på tur i Afrika.
I går kveld etter tre Whisky, ble det et ur jeg har drømt om lenge; en Chronograph Suisse Cie Continental Gran Sport. Den ser ut som en Rolex Daytona ref 6263, men er 45 mm og med inhouse verk.
Men: produsenten og hjemmesiden er borte. Likevel ligger det nye ur til salgs hos ulike urmakere rundt om i Europa. Noen som kjenner til historien? Jeg hørte de ble kjøpt opp. Men vet virkelig ikke.
Fyll på med info for dere som vet!

Her er uret. Kjøpt av urmaker i Düsseldorf med boks og papirer og ett års garanti. Produsert i 2012.
Kommer både med original croco og nato.

40a.jpg
 
Gratulerer med en flott klokke, Frodo!

Vet du noe om verket i dette uret? Jeg liker designet, men kunne nok ha tenkt meg litt kraftigere visere til en så stor kasse. Liker at det også er en ganske kraftig krone, som bør gjøre det enkelt å betjene den.
 
Gratulerer!
Flott klokke.:)
Har absolutt ingen info om dette merket.
Har en mistanke om at samlingen din begynner å ta av litt.
(som om den ikke var drøy nok fra før.;))
 
  • Liker
Reaksjoner: Frodo
Hei dere!

Uret er estetisk sett vakkert og relativt proporsjonalt, selv om jeg også mener viserne burde vært større.
Det er maskulint med en kledelig klassisk touch.

Det som skjedde når jeg fikk uret var at chrono mekanismen "hang", så jeg fikk den eminente urmaker Sutterud til å titte på det. Verket er et kraftig ombygget 2824 med Dubois Depraz modul.
Siden urmakeren jeg kjøpte det av ga ett års garanti, er nå uret tilbake i Düsseldorf for service.

Gleder meg til å få det tilbake. Det så lekkert ut med sort nato. Poster flere bilder da,

@UJU : bra samling nå. Må huske å ta pillen min

IMG_0286.JPG
IMG_0289.JPG
 
Redigert:
Jeg digger Chronographe Suisse Cie, spesielt Mangusta! I dagens perspektiv er jo diameteren helt feil, men designet var i mine øyne vellykket. Fikk denne invitasjonen fra de i 2007 da de var i ferd med å få vind i seilene (Sjelden jeg sparer på slike invitasjoner, men denne kikker jeg på med ujevne mellomrom og drømmer meg bort:)). På messen det året var de å se "overalt" på trendsetterne og de var en skikkelig buzz blant utenlandske brand managere. "Alle" ville vite hva vi trodde om CSC. Et klart tegn på at noe var i gjerde. Så kom finanskrisen og CSC gikk i sluken som så mange andre merker på den tiden. De hadde nok ikke hatt tid på seg til å bygge seg opp og hadde nok for lite kapital i ryggen. Kos deg med din CSC, det finnes nok ikke mange slike!
Lysbilde1.JPG
Lysbilde2.JPG
Lysbilde3.JPG
Lysbilde4.JPG
Lysbilde5.JPG
Lysbilde6.JPG
Lysbilde7.JPG
Lysbilde8.JPG
Lysbilde9.JPG
Lysbilde10.JPG
Lysbilde11.JPG
Lysbilde12.JPG
Lysbilde13.JPG
Lysbilde14.JPG
Lysbilde15.JPG
Lysbilde16.JPG
Lysbilde17.JPG
Lysbilde18.JPG
Lysbilde19.JPG
Lysbilde20.JPG
 
Takk, @JørgenO ! Dette var nyttig!
Og kose meg skal jeg. Nå er uret i hendene på urmakeren i Düsseldorf og jeg håper å se det snart igjen.
 
  • Liker
Reaksjoner: JørgenO