Chrono24 selger: Alex Pig Timepieces Company

Medlem
30. april 2012
Innlegg
395
Sted
CPH/OSL
Noen som har erfaring med Alex Pig Timepieces Company.
Han er "Trusted Seller" og er relativt aktiv der virker det som og har mange vintage Rolex ute, men dette er vel ikke nødvendigvis synonymt med god fisk. Han holder til i Hong Kong, og det er alltid skummelt å handle med fjerne østen. Noen som har erfaringer med han? Evt et generelt synspunkt på HK selgere fra Chrono24?
 
Kan ikke bidra med noe, men jeg har lagret flere klokker i "mine favoritter" på chrono24 appen, som er lagt ut av Alex Pig(for et navn, hehe) Så jeg lurer veldig jeg også, om det er noe snusk med denne selgeren, eller om han er good to go!
 
Brukte skremmende stor del av arbeidsdagen på å tråle diverse klokkeforum for å finne noe info, men finner ingenting. Finner dermed flere som stiller spørsmålet, uten noe svar. Merkelig mtp at han er en aktiv selger. Han selger forøvrig også gjennom www.jameslist.com - som skal være seriøse saker.

Jeg tror ikke han selger replicas, men jeg er redd for at det skal være uorginale deler. Er i markedet for en vintage DJ, og det er sikkert meget fristende å sette aftermarket jubilee på uret for å kunne gi billigst pris.

Ingen som har testet han ut altså?
 
Sitter og lurer på akkurat det samme.
Påfallende at ingen verken her eller på internasjonale fora kan svare.
Men urene ser bra ut. Ingen tvil om det.:D
 
Og plutselig fant jeg en forumanbefaling med "AAA+++", selv om ikke det nødvendigvis gjør meg mye tryggere.

Mannen bak nicket heter Alex Chu, forøvrig.
 
Ja han har mye som ser bra ut, og jeg ser umiddelbart ingen røde flagg - men du sier er det merkelig at det ikke er noen reviews på han når han har så mange ur til salgs... Hvem tar en for laget og tester?:)
 
Ja han har mye som ser bra ut, og jeg ser umiddelbart ingen røde flagg - men du sier er det merkelig at det ikke er noen reviews på han når han har så mange ur til salgs... Hvem tar en for laget og tester?:)

Driver å ser på noen klokker hos samme selger selv. Får se etter ferien om hvor "myk" hu mor er om det blir noe ny klokke nå. :D
 
Bittelitt off topic - eller kanskje ikke. Har en viss kontakt med en selger i utlandet. Han er for tiden i Hong Kong for å handle, har inntrykk av at dette er noe som skjer et par ganger i året - hvert år. Dette får meg bare til å undre, hva skjer egentlig i Hong Kong? Hvorfor er dette et vintage-paradis?
 
Jeg har tidligere hatt litt epost kontakt med denne selgeren. Han svarte kjapt og godt på de spørsmål jeg stilte.
Jeg fikk tross dette ikke den rette følelsen. Jeg lette etter andres erfaringer, men fant ingenting. Spurte han så direkte etter referanser og da ble det stille. Fikk aldri noe svar og handlet derfor ikke.
 
Har dessverre ikke peiling på om Alex Pig (ja fy for et navn på en selger) er noe å stole på eller ei.

Bittelitt off topic - eller kanskje ikke. Har en viss kontakt med en selger i utlandet. Han er for tiden i Hong Kong for å handle, har inntrykk av at dette er noe som skjer et par ganger i året - hvert år. Dette får meg bare til å undre, hva skjer egentlig i Hong Kong? Hvorfor er dette et vintage-paradis?

Har lurt på dette selv. Skulle tro Hong Kong var klokkenes svar på Florida, hvor de eldre ur drar når de pensjonerer seg. Kanskje? :mrgreen:
 
Jeg har tatt kontakt med han på mail, og spurte etter referanser, han sier at han ikke har noen ref. fra noen nordiske land. Og ikke noen ref fra store annerkjente selgere! Men han sa han hadde ref fra nederland, italia og frankrike.
 
At en som i skrivende stund har 175 forskjellige Rolex-ur til salgs ikke klarer å grave tak i referanser på forespørsel synes jeg er fishy
 
Det klarer ikke jeg å forstå heller? Jeg kommer ikke til å handle fra han! Hvis man skal "buy the seller" så er det for mange ting som skurrer for min del.
 
Jeg har snakket litt med han på face, og han svarer raskt, seriøst og hyggelig. Dette er selvsagt ingen garanti, men jeg fikk langt bedre inntrykk etter å ha snakket med han enn jeg hadde tidligere.
 
Noen som kan verifisere denne selgeren enda?

Jeg synes det er veldig rart hvis det er slik at han har hatt så mange klokker ute til salg over så lang tid uten at det er noe goodguys anbefalinger på nettet å finne? Er det noen som har klart å finne noen anbefalinger av han? Og det som nesten er enda mer rart, er hvis det er slik at at han svindler, da burde det absolutt vært noen spor å finne om det.

På facebook har han en side med over 50 000 følgere (ja du leste riktig)
Står endel anbefalinger der da faktisk. Men veit ikke hvor mye verdi det har, veit at man kan betale seg til mange følgere på facebooksider.
 
Har lenge lurt på dette selv. Og har prøvd å finne info, men ikke funnet noe ennå:confused:
Får vente i spenning da...