Solgt Christopher Ward the Twelve (nordic blue)

seiltid

Støttemedlem
Medlem
5. sep. 2022
Sted
Østfold
Christopher Ward the Twelve med blå skive selges (farge nordic blue). Dette er en sportsklokke med integrert lenke. Tydelig inspirert av ett av Gérald Genta sine ikoner fra 1970-tallet, nemlig IWC Ingenieur fra 1976. Her får du kvalitet og finisj som fint kan konkurrere mot klokker som er langt dyrere. Klokken bærer lett og ligger tett på armen, mye takket være høyden på under 10 mm og en knallgod lenke. Perfekt til skjorte, dress eller som en sommerklokke.

cw-12-01.jpg

Beskrivelse og fakta:
Referanse:
C12-40ADA1-S00B0-B0
Kasse og krone: Stålkasse med flest børstede flater, enkelte polerte. Diameter/høyde/horn-til-horn: 40 / 9,95 / 44,5 mm. Bakside med innsyn til urverket. Signert skrukrone.
Urverk: Sellita SW200-1. Et automatisk urverk med dato, 28 800 halvsvingninger/time (4 Hz) og 38 timer gangreserve. Pent dekorert, se bilder. Fra produsenten angitt nøyaktighet til +/- 20 sek/døgn. På min timegrapher er den fortsatt innenfor målet og har god amplitude, se eget bilde.
Vannbestandighet: 10 bar / 100 meter.
Skive og visere: Blåfarget skive (nordic blue) med et knallfint mønster som gir en levende skive som varierer med lyset. Børstede visere og timemarkører som har selvlysende materiale (SLN X1 BL C1).
Glass: Safirglass foran og bak.
Lenke: Børstet stållenke med foldelås og hurtiglås integrert i kassen for enkelt bytte. Meget behagelig. Mange halvledd gjør den lett å tilpasse, alle ledd følger med.
Tilbehør: Kommer komplett med boks, lenke og original ekstra blå gummireim.
Historikk: Kjøpt fra Christopher Ward sin nettbutikk av forrige eier. Garantikort stemplet 12.09.23. Merverdiavgift er betalt og kan dokumenteres. Jeg er altså andre eier og kjøpte den oktober 2023.

Stand: Pen. Jeg finner ingen merker i glasset. To mindre merker i bezel klokken 12. Kassen har enkelte overfladiske riper, noen flere på lenken. Den tydeligste sitter i overgangen mellom kasse og lenke klokken 6. Se bilder, jeg har etter beste evne forsøkt å få de frem.

Pris: 11 900 kroner uten frakt. Jeg forutsetter at vi skriver kontrakt som signeres med BankID (Forbrukerrådets «Kontrakt for kjøp av ting»).

Bytte?
Jeg er i utgangspunktet kun interessert i rent salg, unntaket er dersom du skulle ha en av de følgende Seikomodellene. Isåfall kan et bytte være aktuelt avhengig av tilstand og så videre:
- Seiko Champion Alpinist J13033, J13043 eller J13049
- Seiko Champion 850 Alpinist J13079 eller 85899
- Seiko Alpinist SCVF005, eventuelt SCVF007 eller SCVF009
- Seiko SPB451

Frakt/overlevering/betaling:
Jeg viser gjerne frem klokken. Jeg selger helst ansikt til ansikt. Jeg er stadig vekk i Oslo, så et møte der får vi sikkert til. Kontrakten skal være signert digitalt og penger skal være på konto før overlevering. Et alternativ er å sende den godt emballert og på kjøpers regning. Foretrukket oppgjør via Vipps, eventuelt bankoverføring til konto.

Jeg forventer og lover en ryddig handel.
Søk meg gjerne opp i tråden Good guys (tilbakemeldinger på kjøpere og selgere).

Lenker til mer informasjon:

cw-12-02.jpg

cw-12-03.jpg

cw-12-05.jpg

cw-12-04.jpg

cw-12-06.jpg

Redigert: