Christopher Ward oppgraderer C60-modellene

Medlem
21. mars 2013
Innlegg
832
Sted
Oslo
Det tikket inn en mail i går fra Christopher Ward, som jeg er stor tilhenger av. I denne stod at at alle C60-modellene skulle få en facelift. Jeg ble nysgjerrig og trykket meg inn på sidene til CW

Se her for alle variantene:
http://www.christopherward.co.uk/watches/dive.html

Blant oppgraderingene finner vi kjeramisk bezel, ny skive, nye varianter bezel/skive (sort bezel, hvit skive f.eks), oppgradert kasse med stål av høyere kvalitet, bedre kvalitet på glass, høyere vanntetthet, bedre lume, ny krone og dato klokken 3 (yay).

Dette gjør jo selvsagt noe med prisen, den er nesten doblet og en av de nye C60 koster nå rundt 7-8k inkl moms med dagens kurs som jo som kjent er veldig svak. Dette setter nye C60 i direkte konkurranse med blant annet Longines Hydroconquest. Verdt det? Spørs vel kanskje hvilken modell man foretrekker, men jeg synes CW her stiller seg i en litt vanskelig posisjon. Den gamle C60 var et glimrende kjøp til 3-4k, mens forskjellen til konkurrentene nå nærmest er visket ut.

I tillegg til standardmodellen med 2824/Selitta SW-200 så kommer den ny C60 også i en variant med "inhouse" verket til CW, SH-21. Da blir prisen dog en helt annen, rundt 20k. I dette sjiktet finner vi jo Tag Heuer sin Aquaracer, så jeg vil påstå at CW er et langt bedre kjøp her. Spesielt hvis kronen faller ned på 10 per GBP igjen. Denne C60 med inhouse er limitert til 300 eksemplarer og finnes per nå bare med hvit skive og sort bezel.

Sist, men ikke minst, så får C60 en helt revidert utgave med GMT-funksjon. Personlig så likte jeg denne aller best av de nye utgavene. Prisen er rett over 10k og er igjen i konkurranse med Longines Coquest GMT. Så igjen, det kommer an på hva man foretrekker. Det finnes ikke så veldig mange klokker med GMT funksjon til <= 10k så denne har potensiale til å bli populær. Jeg digget den i hvert fall og kan fort ende opp i mine hender etterhvert.

c60-42-gmt-skrs_1_1.jpg


c60-42-5da-skws_1_1.jpg
 
Redigert:
... there, I fixed it :mrgreen:

Sprekt tiltak av CW, spent å se hva "markedet" sier. De har ju unektelig en aggressiv plan, inhouse er alltid en gøy rettning å gå.

Haha, ja. Har ikke fått i meg dagens første kaffe enda, så hjernen er bare halvveis med.

Jeg er også spent på om denne modellen blir populær. Synes umiddelbart den er noe overpriset gitt CW sitt renome (ETA-utgaven altså), men det har jo mye med den elendige krona å gjøre. Vi snakker vel en pris rundt 6.5 med krona rundt 10, og det er litt mer spiselig synes jeg. Inhousen er uansett good value gitt konkurransen i mune øyne.
 
Ser ut til å være en del små forbedringer i forhold til forrige generasjon. Keramisk bezel, bedre lume, dato klokken 15, og så ser det ut som om de har satt inn den nye kronen fra C65 som er betraktelig mye bedre enn den gamle. Men jeg syns vel kanskje ikke det er nok til å rettferdiggjøre prishoppet. Unntaket er COSC-versjonen hvor jeg skjønner at de tar en helt annen pris nå.

Nei, veldig fornøyd med å ha kjøpt forrige generasjon Trident GMT nå nettopp. :)
 
Jeg liker godt de litt snåle viserne på denne modellen. Hvis Chr. Ward bare hadde droppa det litt billige navnet "Trident-Pro" så hadde det blitt mye bedre. Hadde absolutt ikke nektet dersom en C60 hadde funnet sin vei til min klokkeboks.
 
Jeg hadde første generasjons C60, og det er i bunn og grunn en veldig fin klokke. Jeg synes forbedringene også er svært vellykkede. Veldig spennende å se om CW kan ta opp fighten med Longines osv.