Christopher Ward med singlepusher chrono

Medlem
11. juni 2008
Innlegg
1.162
Christopher Ward lanserer nå sin C900 - denne modellen skal bli begrenset til 250 stykker worldwide. Uret har et unikt urverk, i form av et meget modifisert Unitas 6497 med en spesialutviklet chronomodul på.

Personlig syns jeg dette var et meget elegant ur, til en ikke alt for verst pris.

Les mer her, om hvordan urverket kom i stand som et samarbeid mellom de to urmakerne Johannes Jahnke og Jean Fillon: A Singular Timepiece

:cool:
 
Ajajaj, denne var meget lekker! (Selvom jeg ikke liker klokker med lys skive :))

Denne tråden fortjener litt bilder.

singlepusher2.jpg


singlepusher4.jpg
 
Ja, vi snakket om det hvor jeg er moderator også.
Fant ut at Steinhart var i ferd om å produsere omtrent samme model med akkurat samme urverket noen år siden...Men det gikk ikke langere ut enn prototype status.
Ingen vet helt hvorfor: Mr Steinhart var ikke 100% fornøyd med det. Kanskje det var alt for kostbart.
Eneste trøbbel der er at C.Ward er en micro-brand som spør om omtrent 4000$ for sin ny model: Og ikke mange folk syns at det er riktig for en så ung varemerke. Det fins mye på marked for denne prisen.
Men på en annen side, mange klokkesamler ventet i lang tid for dette 6497 one pusher chrono versjon og har sikkert kjøpt det bare for urverkets skyld.
 
Det blir interessant å se hvordan salget blir, det er jeg enig med deg i. Jeg håper for CWs skyld at verket er et robust et som ikke trenger reparasjoner over en lav sko.
 
Det blir interessant å se hvordan salget blir, det er jeg enig med deg i. Jeg håper for CWs skyld at verket er et robust et som ikke trenger reparasjoner over en lav sko.
Siste gang jeg så, den var fullstendig utsolgt. Bra for CW jeg må si!
Tror at de 2 karer som stå bak modifisering av urverket vist hva dem gjort: En er erkjent veteran og den andre er en ungen med stor fremtid;)
 
Jeg tror ikke at C900 koster mer enn den må koste. CW kutter som kjent ut mellom-menn, og har ikke merkeambassadører som drar prisen opp.
 
Siste gang jeg så, den var fullstendig utsolgt. Bra for CW jeg må si!
Tror at de 2 karer som stå bak modifisering av urverket vist hva dem gjort: En er erkjent veteran og den andre er en ungen med stor fremtid;)

Tok feil egentlig: Den sagt " Availability: Out of stock "...Men det går ann å bestille i "Pre order" nå:roll:
Shopping Cart