Chopard Pro One

Medlem
18. aug. 2008
Sted
m
Noen som har erfaring med Chopard ? Spesifikt Pro One serien.
I søken etter sporty (og tilsynelatende robuste) klokker så synes jeg ikke denne ser så verst ut. In-house urverk også.

Prisen er heller ikke avskrekkende

211ca2ad.jpg

Finnes Chopard i det hele tatt i Norge så man kan få tafset ?

Har ingen erfaring med disse, men den så tøff ut!

Thune fører Chopard.

Noen som har erfaring med Chopard ? Spesifikt Pro One serien.
I søken etter sporty (og tilsynelatende robuste) klokker så synes jeg ikke denne ser så verst ut. In-house urverk også.

Prisen er heller ikke avskrekkende

211ca2ad.jpg

Finnes Chopard i det hele tatt i Norge så man kan få tafset ?

Fant ut at Askeland selger dette merket lokalt. Kan huske at det sirkulerte noe Mille Miglia en stund på K&S.

Men det kan virke som at Pro One er ute av sortimentet. Ble vel ikke noen salgssuksess. Spørs om de som er på utkikk etter en litt udde sportsklokke heller vil gå for en Blancpain e.l.

Ser nå at dette er en "Special Edition" som var limitert til 1000 stk i 2009 så den kan nok være vanskelig å få tafset på.

Chopard er veldig spennende… Mille Miglia er et veldig kult sportsur.

Synd det er Thune som fører det. Hadde det bare blitt ført av noen som hadde litt mer kunnskap og interesse for klokker kunne det vært høyere interesse for Chopard.

For mitt vedkommende, som flipper relativt ofte(grunnet behovet for noe nytt, og begrenset med kapital) er det viktig at det ikke taper seg for mye i second hand, og her taper dessverre Chopard med stil.

Chopard er først og fremst kjent for sine smykker, og senere for sine "Happy Diamonds" - damemodeller. Har vært nær ved å kjøpe en "Happy Sport" til kona. Tøft med de løse diamantene under skiven. Men hun har mer sans for vintage-ur.

I det siste synes jeg Chopard har kviknet veldig til, og jeg synes modellen L.U.C. 8HF er veldig tøff med et urverk som har frekvens på 56.700 (høyfrekvens kaliberet El Primero fra Zenith ligger på 36.000). En vanvittig jevn sekundviser, og jeg vil anta en sinnsyk tikkelyd.

Jeg liker utseende også.

chopard-luc-8hf-8.jpg