Certina 5209 170

Medlem
15. sep. 2013
Innlegg
6
Fant en gammel klokke når ryddet gjennom noe arvegods som lå på loftet, aner ikke om noe spesielt om klokken en at det står Certina 5209 170 og et nummer til under 953917 og at det står fixo-flex-s på lenka/reim eller hva dere kaller det :)

Lurer da på om denne klokken har noe av verdi og ca. hvor gammel?

 
Da får jeg lage en salgstråd og se om noen vil ha den, er det finn. no eller ebay som er best for klokkesalg?
Har jo selvfølgelig ikke kassa til den og den har riper på glasset, hva ville da være en fornuftig pris?
Klokka virker, det har jeg testet... :)
 
Redigert:
Jeg ville fått av den lenka og satt på en skinnrem. Renset den litt utvendig og polert opp glasset.
(hvis det er plexiglass) Så ville jeg timet klokken over et par døgn for å sjekke at den holder brukbar tid.
Pris....? Tja, litt avhengig hvordan tilstanden blir. Men start på 3900,- og se hva som skjer. Du kan jo legge
den ut på Finn.no og her paralellt. Med litt snillere pris her inne selvfølgelig;) Lykke til.
 
Takker for tips, for sette den i stand :)


Da har jeg fått pusset bort ripene og vasket bort den værste skitten på klokka, så her ble resultatet, fant ut jeg behold original lenke, så får heller neste eier sette på ønsket reim.

 
Da har jeg fått pusset bort ripene og vasket bort den værste skitten på klokka, så her ble resultatet, fant ut jeg behold original lenke, så får heller neste eier sette på ønsket reim.


Pent! Til opplysning er lenken ikke orginal til klokken og jeg tror en sort eller brun croco-rem vil gi en eventuell kjøper et bedre førsteinntrykk:)
 
Mulig den ikke er original, jeg ser om det er noe respons først, eller så får jeg handle en reim... :p