Ca pris på klokker

Medlem
5. des. 2018
Innlegg
9
Sted
Oslo
Hei.
Er det mulig å få noe ca tips fra ekspertene her?
Faren min har 7 klokker som han lurer på om jeg vil kjøpe/ta over. Er det noen her som kjenner til de? Og hva er en ca pris på disse?

Øyvind
 

Vedlegg

  • Rolex.jpg
    Rolex.jpg
    145,1 KB · Visninger: 0
  • Omega.jpg
    Omega.jpg
    164,7 KB · Visninger: 0
  • Guess.jpg
    Guess.jpg
    131,5 KB · Visninger: 0
  • Emporio.jpg
    Emporio.jpg
    138,8 KB · Visninger: 0
  • DW.jpg
    DW.jpg
    141,8 KB · Visninger: 0
  • Certina2.jpg
    Certina2.jpg
    140,2 KB · Visninger: 0
  • Certina.jpg
    Certina.jpg
    120,4 KB · Visninger: 0
Ser ingen umiddelbare feil med den Rolexen jeg, så kan du forklare hvorfor du mener den er det @k0kk0? Har ikke sett slik datovindu på Omega selv, men nå ser dette ut som en mindre modell, så ønsker ikke uttale meg om ekthet. Ser ut for meg som at Rolex/Omegaen er damemodeller, derfor er noe mer begrenset marked. Ville sagt midt 30~ tallet på Rolexen om den er ekte og 10+ for Omegaen om den er i gull og ikke double. Forutsetter og ekte vare, om ikke så det valsmat. De andre fem er dessverre moteklokker og har ingen særlig verdi.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Øyvind1
Ser ingen umiddelbare feil med den Rolexen jeg, så kan du forklare hvorfor du mener den er det @k0kk0? Har ikke sett slik datovindu på Omega selv, men nå ser dette ut som en mindre modell, så ønsker ikke uttale meg om ekthet. Ser ut for meg som at Rolex/Omegaen er damemodeller, derfor er noe mer begrenset marked. Ville sagt midt 30~ tallet på Rolexen om den er ekte og 10+ for Omegaen om den er i gull og ikke double. Forutsetter og ekte vare, om ikke så det valsmat. De andre fem er dessverre moteklokker og har ingen særlig verdi.
Takk for svar. Begge er nok herreklokke hvis det har noe å si. Det var i alle fall på det premisset de ble kjøpt :)
 
Takk for svar. Begge er nok herreklokke hvis det har noe å si. Det var i alle fall på det premisset de ble kjøpt :)
Ok, da blir jeg litt mer skeptisk til Omegaen. Tror fortsatt Rolexen er ekte. Har du ref nummeret på sertifikatet eller bilde av det så har TS også en fin søkefunksjon på lignende annonser
 
Sorry!

Var litt kjapp på Rolexen, men vet ikke om det er lyset eller vinkel som gjør at det ser ut gullet fader vekk på midlenkene.

Fjerner/trekker kommentaren min.
 
  • Liker
Reaksjoner: Ove
Omega med coaxial har ikke batteri. Coax-verket i første versjon kom vel på starten av 2000 tallet og den varianten av Seamaster har jeg aldri sett.

Rolexen ser ekte ut på bilde, men ser gjerne flere.

Armani og DW har knapt noen verdi. De ro Certinaene er mer verdt.
 
Ok, da blir jeg litt mer skeptisk til Omegaen. Tror fortsatt Rolexen er ekte. Har du ref nummeret på sertifikatet eller bilde av det så har TS også en fin søkefunksjon på lignende annonser
Hadde noen kunne hjulpet meg med hvor denne søkefunksjonen er? Jeg forsøkte å google, men fant ikke noe...
 
Og for en newbie som meg, vil dette si at den er ødelagt og må til en urmaker?
Rolexen og omegaen skal ha automatiske, mekaniske urverk. Det vil si, ingen batteri:) skru ut kronen til til første posisjon(rolexen skal komme i posisjon av seg selv når du skrur ut kronen). Tenk skru ut mutter. Så skal du vri kronen med klokka for og trekke opp uret. Prøv det ut:) jeg står fortsatt på at omegaen er meget tvilsom.

(Smilefjes for og ikke virke altfor bitter)
 
  • Liker
Reaksjoner: Øyvind1
Plasseringen av dato på Omegaen "lider" av en vanlig feil; plassert for nær sentrum grunnet bruk av urverk med mindre diameter. Det vil si quartz urverk. Dette høres ikke riktig ut for et CoAxial-urverk.

Rolex sitt forstørrelsesglass for dato skal forstørre 2x. Dette ser ut til å stemme. Rist på klokken. Går sekundviseren jevnt? Og fortsetter med det en liten stund? Det å bytte batteri på denne rolexen vil i så fall være meget kostbart. (Dette siste var en spøk. Rolex skal til orientering ha mekanisk urverk. (Som Omegaen du viser til)).

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Øyvind1 og westmouth
Et lite ps, @Øyvind1:
Guess, Armani og DW er selvfølgelig godt egnet som pynt i aquariet. Mulig de dermed kan bringe inn noen kroner.

Den sorte Certina'en ser ut som en Quartz og har nok heller ikke større verdi. Den andre, Certina Certidate, kan det være er en av disse som har mekanisk urverk. Dette kan gjøre den litt mer interessant. Noen av disse har manuelt mekanisk urverk. Vi snakker ikke om de store summene, men noen hundrelapper kan det nok bli.

En liten ting til om DateJust'n: Her skal datoskiftet gå "feil vei"; nedenfra og opp. Sjekk dette når du stiller klokken fremover.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Øyvind1
Plasseringen av dato på Omegaen "lider" av en vanlig feil; plassert for nær sentrum grunnet bruk av urverk med mindre diameter. Det vil si quartz urverk. Dette høres ikke riktig ut for et CoAxial-urverk.

Rolex sitt forstørrelsesglass for dato skal forstørre 2x. Dette ser ut til å stemme. Rist på klokken. Går sekundviseren jevnt? Og fortsetter med det en liten stund? Det å bytte batteri på denne rolexen vil i så fall være meget kostbart. (Dette siste var en spøk. Rolex skal til orientering ha mekanisk urverk. (Som Omegaen du viser til)).

8
Takk! Da er det bare 2 jeg gidder å bruke litt tid på.

Angående Rolexen: Når jeg ser på sertifikatet står det 116233. Når jeg googler ser det ut til å være typenummeret?
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Grendel