Bytte ut Baume&Mercier Capeland?

Medlem
29. juli 2017
Innlegg
2
Sted
Ås
Hei Alle sammen. Jeg kjøpte mitt første skikkelig ut 2004, altså en B&m Capeland med lys skive og lenke. Den har fulgt meg hver eneste dag gjennom studier og jobb.

Den siste tiden har jeg vurdert å skifte den ut fordi jeg synes det er dyrt med service hvert 5.år. Det blir rett og slett mye penger som jeg synes kan går til andre nødvendige utgifter.

Jeg vurderer derfor å bytte dette uret i en Breitling Aerospace for å ha et godt tidløst ur som ikke trenger så omfattende service.

Jeg vet at mitt gamle B&m ur har et greit urverk, men kan forlite om det. Er det noen her som kan belære meg om mitt ur. Jeg ønsker gjerne å vite mer før jeg eventuelt beslutter å bytte det ut.

Tusen takk.
 
Breitling er ikke akkurat billig å sende på service det heller.
Er usikker på hva servicekostnadene for super-quartz ligger på, men regn med noen lapper.
Det koster å være kar...
 
Det er ikke spesielt dyrt med service på Breitling quartz-modeller. Prisen er 850,- for vanlig vedlikeholdsservice på analoge modeller uten komplikasjoner, og 1790,- for de med kronograf (gjelder både analog og analog/digital). Full service er neppe noe du trenger å tenke så veldig på med mindre du ønsker "full refurbishment".

Maintenance service includes: cleaning of the case and metal bracelet, changing all seals, checking water resistance, checking movement parameters and watch functions. Changing the battery for quartz watches.

Prisliste her: https://www.breitling.com/multimedia/pdf/sav/sav-807.pdf
 
Det er ikke spesielt dyrt med service på Breitling quartz-modeller. Prisen er 850,- for vanlig vedlikeholdsservice på analoge modeller uten komplikasjoner, og 1790,- for de med kronograf (gjelder både analog og analog/digital). Full service er neppe noe du trenger å tenke så veldig på med mindre du ønsker "full refurbishment".

Maintenance service includes: cleaning of the case and metal bracelet, changing all seals, checking water resistance, checking movement parameters and watch functions. Changing the battery for quartz watches.

Prisliste her: https://www.breitling.com/multimedia/pdf/sav/sav-807.pdf

Tusen takk for svaret.

Forrige gang jeg hadde service på min B&M betalte jeg i overkant av 5k uten polering.

Ts
 
Breitling Aerospace er fine klokker, men det spørs om en quartz-klokke vil tilfredsstille armens krav etter å ha vært mottaker av mekaniske ur siste årene....

Som det tidligere er skrevet så må du beregne noen kroner i service på en superquartz også....

Selv ville jeg ansett servicekostnaden som en naturlig følge av det å ha mekanisk klokke. Derimot tviler jeg på at det blir behov for service hvert femte år. Mine har holdt lenger.

8