Bytte skive på Rolex hos Urmaker Bjerke

Medlem
27. aug. 2013
Innlegg
157
Sted
Lillestrøm
Har ved flere anledninger lest i KS at det annonseres med med "gratis skivebytte" hos Bjerke når klokken er under ett år gammel. Stemmer dette? Kan selvfølgelig ringe selv, men tenkte å sjekke om noen sitter på noe info:D
 
Har ihvertfall blitt informert om dette av Bjerke ved de to siste DJene jeg har kjøpt der. Virker ryddig og greit det. Mener å huske at de også byttet skive kostnadsfritt på min Daytona, men det var sikkert i forbindelse med kjøp av et eller annet.
 
  • Liker
Reaksjoner: trqen
De byttet kostnadsfritt skiven på min Daytona fra sort til hvit, noen måneder etter kjøp. Dessverre satt de da også på nye "gamle visere", med grønn og ikke blå lume.
 
  • Liker
Reaksjoner: MrRambutan og trqen
Da jeg kjøpte min OP 39 ble jeg fortalt at de kostnadsfritt kunne bytte skiven innen et år etter kjøp. De beholder da den gamle skiven, noe jeg hadde misforstått og jeg trodde i utgangspunktet at man ville sitte igjen med begge selv :p

Om dette fortatt gjelder for andre enn opprinnelig eier (les: ved salg videre) vet jeg ikke, da jeg kun har fått en muntlig forsikring fra Bjerke da jeg kjøpte klokken.
 
  • Liker
Reaksjoner: trqen og nam_nor
Om ikke klokken er kjøpt der koster ikke et skifte (Daytona) mer enn 500,- og tar bare to dager:) Fikk den beskjeden forrige uke.
 
Lervik praktiserer også skivebytte gratis i løpet av et år etter kjøpsdato. De opplyste meg uoppfordret om dette da jeg helst ville ha blå skive i min DJII og de bare hadde svart på lager.
 
Takk for svar! Betaler dere for ny skive? Eller er både skive og jobb "inkludert". @GrimReaper @Genta @fysiofelipe @Gin @Klokkegutten

Har ekstra skive selv. Til Daytona koster skiva 5500,-. Omtrent samme pris til eks Sub.

Eksemplene over hvor skive byttes gratis ila et år regner jeg med de slipper å kjøpe ny, men får heller ikke beholde den gamle gratis.

Kan være vanskelig å velge sort/hvit skive til Daytona/Expl, så dette er for service!
 
Redigert:
Jeg forsto det slik at dette var gratis men at de beholdt den skiven man byttet ut. Dette gjaldt DJ, vet ikke om det er annen praksis på Daytona eller andre modeller.
 
Samme her hva gjelder Daytona. Har to skiver.

Skive til DJ bytter de til en skive de har inne (mulig man kan bestille også om de ikke har en man vil bytte til inne). Bjerke beholder da den som blir skiftet ut.

Har ikke benyttet meg av dette enda, men kan ikke tro at de skal ha betalt for jobben med å skifte da de jo kaller det for gratis skivebytte.
 
Jeg skal benytte meg av dette tilbudet i nær fremtid såfremt den ikke blir solgt snart. Har fortsatt den sorte skiva i.
 
Så om man får 116500, så kjør på uansett, så får du byttet til deg "riktig" skive :D
Da med forbehold om tilgjengelighet på løse skiver på ny modell... eks på den nye blå 116509 ha ennå ikke Bjerke fått den inn løst.
 
Til info så får en ikke byttet skive på 116500 hos AD dessverre. De må sendes til fabrikk og da får man bare sort mot sort og hvit mot hvit.

Vet du hvorfor? Tilsynelatende en merkelig policy? Håper på forklaring... anyone?
 
Får byttet på min 116622, dog noe leveringstid på skiven. Skjønt at platinaskiven er blitt vanskelig å få tak i, gir det 50-70 år så er den noe av det mest ettertraktede der ute!
 
  • Liker
Reaksjoner: Bassen