Bytte JLC Master Chrono i Vacheron Constantin Patrimony Traditionnelle Small Seconds?

JLC eller VC?

• JLC

Stemmer: 35 63,6%
  • VC

Stemmer: 20 36,4%

• Antall stemmer
    55

Anders

Støttemedlem
Medlem
18. jan. 2008
Enkel poll: Hva synes dere om å bytte en JLC Master Chrono i en Vacheron Constantin Patrimony Traditionnelle Small Seconds?
For antagelsens skyld: begge i rosé:)

For: Vakker! VC har manuelt verk av høyere kvalitet enn autoverket i JLCen. En av de tre store. Har ingen VC fra før (men har en JLC til). Et rendyrket dressur med clean dial. Less is more. Jeg har en annen pen sporty chrono i rosé (AP).

Mot: Jeg elsker kronografer! VC er et rendyrket dressur (JLC funker fint til både dress og casual.) More is more. 40mm gir deilig wristpresence og gulltyngde. Master Chrono er en av de flotteste dressy chronoene jeg vet om, og den beste innenfor finansiell rekkevidde (altså i motsetning til PP og VC sine alternativer).

Min JLC.

Ikke min VC ;)
tumblr_n4eg45VQ9U1ryv722o1_500.jpg

Redigert:
Jeg hadde beholdt JLC`en. Fungerer utmerket til alt som du sier. VC`en er utvilsomt lekker, men et mer begrenset bruksområde.

Jeg tolker teksten dithen at du egentlig ønsker å beholde JLC, og det er korrekt :)

Bah! Jeg betaler mindre enn begge de to til sammen.

Mvh reim, kongen av skampris

(Jeg elsker den chronoen så mitt svar er behold behold. Både på norsk og engelsk :) )

@reim jeg ser ditt skambud, og underbyr det LETT!

Beklager til trådstarter, kunne ikke dy meg:) skal slutte å forsøple tråden din ASAP

Redigert av en moderator:
^^^Åpenbart riktig svar. :) Dette er to av mine favorittklokker, og umulige å velge mellom. Hvis jeg ble presset ville jeg akkurat nå velge Master Chronograph, siden jeg for tiden er i kronografrus grunnet anskaffelse av Speedmaster Pro.

Artig dilemma å ha forresten.

Takk for tilbakemeldinger, folkens! Ser at majoriteten stemmer for JLC :) Har brukt den hele 17. mai helgen, også i dag, og det er et deilig ur! Det kan jo hende at jeg bør se etter andre salgskandidater. Denne lå i utkøen pga pris, materiale og overlappende bruksområde med andre ur. Men den vekker mange og sterke følelser. Vel, vel, ingen hast :D

Det kommen jo an på hva du ønsker ut av klokken? Dette er jo 2 vidt forskjellige klokker.. siden du har en rose Chrono i AP, og jeg ikke helt ser at du trenger begge, stemmer jeg for VC. En helt fantastisk dressklokke!

VCen er på mange måter en fantastisk klokke, men da jeg selv fikk prøve den ble jeg overrasket over hvor liten og (i mangel av et bedre uttrykk) "stutt" den føltes på hånden. Den bærer som en veldig liten 38mm, sammenlignet med f.eks. Patek 5296, som føles betydelige større.

Kasseformen, herunder tykkelsen, den forholdsvis brede bezelen og den lille skiven gjør at klokken - i alle fall på meg – føles som et rendyrket dressur og ikke brukandes til særlig mye annet enn tidtaking ved polonese og pjolterdrikking. Var jeg deg ville jeg beholdt JLCen!

VCen er på mange måter en fantastisk klokke, men da jeg selv fikk prøve den ble jeg overrasket over hvor liten og (i mangel av et bedre uttrykk) "stutt" den føltes på hånden. Den bærer som en veldig liten 38mm, sammenlignet med f.eks. Patek 5296, som føles betydelige større.

Kasseformen, herunder tykkelsen, den forholdsvis brede bezelen og den lille skiven gjør at klokken - i alle fall på meg – føles som et rendyrket dressur og ikke brukandes til særlig mye annet enn tidtaking ved polonese og pjolterdrikking. Var jeg deg ville jeg beholdt JLCen!

Takk, xe3l! Du pleier å ha god smak (dvs ikke så ulik min egen ;)). Jeg har jo faktisk ikke prøvd denne på hånden ennå, og kan selvsagt ikke ta en endelig avgjørelse før den tid. Om jeg er enig med deg mht størrelse blir det nok ikke noe bytte.

Jeg har ikke hatt noen av dem på håndleddet, så ut i fra min ukvalifiserte synsing: Behold JLC.:)

Bytt den andre JlC'en din i VC (MUT Moon i stål hvis jeg ikke husker feil). Vacheronen og MUT'en overlapper mer enn med chronoen som er et utrolig nydelig ur!