budsjettalternativ til Seamaster PO eller Aqua terra

Medlem
2. jan. 2012
Innlegg
7
Hei folkens..

Jeg trenger en ny klokke, men lommeboka er ikke tykk nok til en ordentlig PO eller Aqua terra.

Har dere noen tips til rimeligere, men fremdeles kvalitetsur som er i samme gaten som disse?
23232422101003-40-500x500.jpg
1404221936-8179_0.jpg


Budsjett.. 5k? så blir det vel litt dyrere enn det til slutt..
 
nja.. er ikke helt enig - enda. Har hatt en av de på armen, og ble ikke overbevist. Må kanskje prøve en gang til..?

hvis det ikke er noen forskjell på de mekaniske og quartzurene til certina?

Liker virkelig de time/minuttviserene på omegaene..
 
nja.. er ikke helt enig - enda. Har hatt en av de på armen, og ble ikke overbevist. Må kanskje prøve en gang til..?

hvis det ikke er noen forskjell på de mekaniske og quartzurene til certina?

Liker virkelig de time/minuttviserene på omegaene..

Så det du egentlig vil ha er en Omega-replika? :confused:
 
Denne fra Christopher Ward ligner kanskje mer? Har ikke prøvd den selv, men er ganske rimelig med ETA- verk.

http://www.christopherward.co.uk/men/view-all-mens-watches/trident-collection/c60-tri-skos.html

Har denne, men med oransje skinnrem. Virkelig flott klokke, design som står på egne ben kontra homager og replika. Absolutt å anbefale! Stjeler armtid fra Suben titt og ofte!

Ikke ETA, men Selitta-sw200 hvis man skal pirke :) Mulig de har noen ETA igjen, men de fleste er Selitta.

Den oransje ATen var snasen! Humm...
 
Ok, det stemmer nok. På hjemmesiden anført både ETA og Sellita, nemlig.

Ja, det er riktig, men de lager ikke flere med ETA så vidt jeg vet. Så de med ETA er de som har ligget en stund. Tror jeg. Men det spiller forsåvdt liten rolle. Er jo essensielt samme urverk
 
interessant!.. tusen takk!

edit: 50mm!! det blir for svært for meg..
 
Redigert: