Budgivning ved klokkekjøp

Alle bud burde være lov, det er jo bare å si nei hvis du ikke liker dem. Selv syns jeg det er god etikkette å forklare HVORFOR du mener prisen bør være det du byr hvis du byr langt under prisantydning, men ellers syns jeg det meste er greit med mindre selger presiserer i annonsen at han ikke er interessert i bud.

Som jeg sa, om jeg ikke husker feil. Jeg husker jeg så annonsen og at den var rundt 5 år gammel. Husker ikke at jeg leste noe om service historikk i annonsen. Hvem som har skrevet det husker jeg ikke, men det var en case her inne om det for en stund siden.

Jeg har hørt at det koster rundt 12-13 for service. Hvis det stemmer vil jeg si det er ekstremt.

Da har du hørt feil? Den prisen må iallefall inneholde bytte av skive/glass etc... I Amsterdam betalte jeg 350 euro for service på AP Montoya.

Det var også den prisklassen jeg hørte om.. Så kanskje han ikke hørte feil? Men 350 euro var jo en kjempe pris!

Da har du hørt feil? Den prisen må iallefall inneholde bytte av skive/glass etc... I Amsterdam betalte jeg 350 euro for service på AP Montoya.

Nei, jeg hørte ikke feil. Men det kan godt hende jeg ble fortalt feil. Ser det ligger på 10k sek her: http://www.nymansur.com/service#audemars

Jeg vet at Bjerke tar mer for service på en 15300, enn det Nymans gjør. Så jeg antar de gjør det på denne modellen også. Men hva det koster ellers i Europa har jeg ikke peiling på. Så jeg tviler ikke på at du betalte 350e :)

Da kan man kombinere service på AP med weekendtur i Amsterdam..... og fremdeles ha endel penger tilgode til red light district.

Beste salgsargumentet for å kjøpe AP jeg har hørt. Best salgsargumentet for noe egentlig :)

Nei, jeg hørte ikke feil. Men det kan godt hende jeg ble fortalt feil. Ser det ligger på 10k sek her: http://www.nymansur.com/service#audemars

Jeg vet at Bjerke tar mer for service på en 15300, enn det Nymans gjør. Så jeg antar de gjør det på denne modellen også. Men hva det koster ellers i Europa har jeg ikke peiling på. Så jeg tviler ikke på at du betalte 350e :)

Det var dette jeg fikk fortalt i samtale med en som jobber på Bjerke.

Enig med Mogens, det er ikke noe serlig bedre her enn på finn.
Det beste er "de" som kommer med skambud og som fortsetter å mase etter at man har takket nei, for ikke å snakke om "de" man kjører inn til hovedstaden for å møte som så begynner å prute igjen på en pris som er 30% under annonsert pris...:?

350 euro hørtes veldig lavt ut. Hva slags service ble gjort da? Det kan ikke ha vært standard femårs service, så mye rimeligere kan ikke ad være på kontinentet sml med norsk ad.
Her er for øvrig veiledende servicepriser satt av AP.
For øvrig vet jeg at serviceprisene for en ap chrono kan komme opp i 25k. Det har et forummedlem erfart, uten at jeg tror den klokken var mishandlet på noe vis.

Min oppfatning er at når man skal selge et produkt som er for spesielt interesserte så oppsøker man spesialistsider/forum, som f.eks tidssonen... For på slike forum vil man finne kunnskapsrike medlemmer som vet å verdsette ditt produkt og kjenner markedet. Men her får man lowball offers som gir deg bakoversveis og tilslutt må man legge ut på finn.no for å selge... Jeg synes det blir litt feil, men det er min mening!

For øvrig vet jeg at serviceprisene for en ap chrono kan komme opp i 25k. Det har et forummedlem erfart, uten at jeg tror den klokken var mishandlet på noe vis.

Det er noe av det mest ekstreme jeg har hørt:eek: Hvis ikke det ble gjort mye utover vanlig service da..

Nå har jeg kun solgt 4 klokker her inne, men har ikke opplevd noe i nærheten av slike skambud. I de tilfellene det har kommet inn bud som ligger et stykke under markedspris for de urene jeg har solgt, har de stort sett kommet med hyggelige forklaringer som "dette vil nok oppleves som et frekt skambud" og "da har du i det minste en back-up plan om du ikke får solgt". Min erfaring er derfor at TS ligger langt over Finn.no :)

Dersom klokken i annonsen tilsynelatende er overmoden for service og det ikke er tatt med i prisforlangende, synes jeg det er greit skamby litt. Service kan ofte innebærer betydelige ekstrakostnader.