Budget unboxing

Medlem
29. des. 2013
Innlegg
1.023
Sted
Skien
For noen uker siden kjøpte jeg en Omega Ploprof her på sonen, og etter det var klokkekontoen heeelt tom. Selv om Ploprofen kan brukes som daglig klokke, kom ønsket om enda en mekanisk klokke ganske fort. Det er vel en del av sykdomsbildet til de fleste av oss her inne:mrgreen: Enda verre ble det da goklokka måtte reise på ferie til Sveits! Noe måtte gjøres og det litt brennkvikt..

Jeg ønsket meg en sporty klokke, som også kunne brukes til litt penere antrekk (ikke nødvendigvis rent dressur altså). Den skulle ha sort skive, matt kasse, ca 40-42mm, ikke lenke og helst innsyn til urverket. I tillegg måtte den altså være i nedre del av budget klassen. Umulig?? Nei da, lett som en plett:D

Rød anonym boks
20140821_173343_zpsny4yejh9.jpg
[/IMG]

Vi går rett på sak, det er tross alt budgetklokke;) Seiko 5 Sports 40,5mm
20140821_173405_zps0tqbzd2g.jpg
[/IMG]

Innsynet til verket avslører ikke noen nydelige dekoreringer, men det er likefullt fascinerende å se de bittesmå tannhjulene.
20140821_173427_zpsghjptk1n.jpg
[/IMG]

Obligatorisk wristshot
20140821_173748_zpsc3lvqpbx.jpg
[/IMG]

Klokkeglede er ikke alltid proporsjonal med verdien på klokka;)

Jeg må legge til at klokken er kjøpt hos Creationwatches.com som har en utrolig kjapp behandling av ordrene. DHL brukte heller ikke mer enn 3døgn og 1 min fra pickup i Singapore til leveransen var på døra mi. Det er imponerende!
 
Grattis med MYE klokke for pengene ;) Tror du skal lete litt for å finne noe som slår denne på kvalitet til tilsvarende pris. Seiko er bare helt rå der.
 
Gratulerer med budsjettkongen. Mye klokkeglede for en billig penge i Seiko5:)
 
Gratulerer. Har alltid hatt en Seiko selv. Det kommer nok til å fortsette uansett hvilke andre klokker jeg skulle snuble over.
 
Tøff Seiko!

Må få ut finger'n snart og bestille meg en slik selv, kikket på den modellen i laaang tid... ;)
 
Nå har jeg hatt klokka på armen i et par uker 24/7, og tenkte det var på tide med en mini review.

Etter en liten research fant jeg ut at 5 tallet i Seiko 5 står for motstand mot støt, vannsikker, automatisk, dag og dato. Dette er altså lav budsjett serien av automatiske klokker hos Seiko.

Klokken har overrasket stort når det gjelder nøyaktighet. På armen sakker den av ca 5 sek i døgnet, og det er mer enn godkjent i min bok da det er nesten innenfor COSC. Klokken er lett (billig og lett urverk:rolleyes:) og bærer akkurat passe med sine 40,5mm. Den er derfor veldig behagelig å ha på armen over lang tid. Selve kassen er matt og det gjør at den ikke tiltrekker seg skjemmende merker i tide og utide. Jeg har ikke vært spesielt forsiktig med den, men kan likevel ikke finne et eneste merke på den så langt.

Glasset er naturligvis ikke i safirklassen til denne prisen og det har nok dårlig med AR-coating. Likevel er klokken lettlest i de aller fleste lysforhold, og så vil tiden vise om mineralglasset er noenlunde ripebestandig.

Edit. Glemte helt å nevne lumen på skiva, den er noe av det bedre jeg har sett!


Løp og kjøp;)
 
Redigert: