"Budget-Dressklokke"

Personlig hadde jeg holdt meg til vintage da disse ofte er passende etter min smak!

34-36mm er et perfekt dressur, og skal kunne gli uanstrengt under skjortekanten.
De klokkene som passet herrene for femti år siden, passer herrer den dag i dag.

Hvis du finner vintage dressur som passer ditt håndledd er jo det helt topp. Masse flotte klokker med gode urverk å få, og som i tillegg er relativt fornuftig priset i forhold til kvaliteten du får.

Jeg har 19 cm håndledd, og har dessverre enda ikke funnet ett vintage dressur jeg føler passer på armen min...

Lykke til i jakten! :)

Hva med Kemmner Tonneau? Er egentlig ikke fan av firkantede klokker, men akkurat denne synes jeg er utrolig pen :)

267461d1310015695-herr-kemmner-tonneau-black.jpg

Hva med Kemmner Tonneau? Er egentlig ikke fan av firkantede klokker, men akkurat denne synes jeg er utrolig pen :)

267461d1310015695-herr-kemmner-tonneau-black.jpg

Satt og scrolla meg gjennom for å kunne tipse om denne, men du kom visst før meg. Dekorert 2824-2, flott lett domed safirglass og generelt annerledes, noe du ikke ser så mange andre steder. (Annet enn her på TS, vi er vel tre nå, om jeg husker riktig)

Satt og scrolla meg gjennom for å kunne tipse om denne, men du kom visst før meg. Dekorert 2824-2, flott lett domed safirglass og generelt annerledes, noe du ikke ser så mange andre steder. (Annet enn her på TS, vi er vel tre nå, om jeg husker riktig)

Eg har redefinert denne som kvardagsklokka mi inntil ein beater kjem på plass. Eller, det har eg vel, men ingen fin nok til å erstatte denne. Sjeldan har eg vore so nøgd med eit kjøp som dette.

Søk på "erkahund ebay" på Google, første treffet som kommer opp.
Prisen spørs om du velger et ETA2824 urverk eller Miyota9015. Med ETA kommer den på rundt 3500,- med frakt og mva, og Miyota rundt 2900,-

ETA er sveitsisk og Miyota er japansk såvidt jeg vet. Sikkert noen med bedre peiling som kan forklare de tekniske forskjellene:)

Redigert:
Kan ikke de tekniske forskjellene, så håper kanskje noen andre har mer peil :p Men jeg valgte ETA2824 fordi jeg har vært veldig fornøyd med de klokkene jeg har hatt med det urverket, men etter det jeg har lest på nette så tror jeg ikke det er noe å utsette på Miyota urverket i forhold til ETA.