"Budget-Dressklokke"

Medlem
21. sep. 2012
Innlegg
5
Hei,

Jeg har svidd av nesten hele klokkebudsjettet på en beater (IWC Aquatimer), og ønsker å bruke resten på en "rimelig" dressklokke. Jeg har ikke så veldig mange krav til en slik klokke, men det må være et skikkelig urverk (quartz er uaktuelt), og det skal også være en klokke med skinnreim. Utover disse to kravene så er jeg åpen for alt. Har sett litt på vintageklokker fra Omega men er litt usikker på dette siden jeg ikke har noe erfaring med gamle klokker.

Budsjettet er på 5-6000.. Noen som har noen tips eller anbefalinger til en klokke med disse spesifikasjonene? :cool:
 
496.130.jpg

Jeg har en Omega Geneve... Disse er å oppdrive fra 2500 og oppover. Min er i stål, men synes det er den ultimate dressklokken når den er gullbelagt! Burde være mulig å få tak i innenfor ditt budsjett!
 
Jeg ville tatt en titt på Orient Bambino. Flere kassefarger og skivefarger, alle pene. Koster veldig lite på Ebay.

782523d1344102674-fs-orient-bambino-er24005w-dressy-watch-classic-styling-modern-sizing-03.jpg
 
Hva med en Certina DS1, en flott klokke som ligger innenfor ditt budsjett:) Ellers er visodate fra Tissot et godt alternativ, men jeg synes DS1 er hakket smekrere under skjorteermet.
 
Redigert:
Jeg stemmer også for Visodate, hvis du er på jakt etter noe nytt. Den virker som et veldig bra kjøp.
Jeg vurderer den selv, hvis jeg skal kjøpe et nytt, billig og mer dressy ur :)
Review av Visodate

Et annet godt alternativ mener jeg Hamilton sin Thin-O-Matic, den kommer i både 38 og 42mm.
1301502415_hamilton-watches-thin-o-matic_1.jpg
 
Mange bra alternativer her! Veldig enig at Vidodaten er et bra alternativ. Har faktisk sett på denne en gang tidligere.. Lekkert ur. Sjekket urverket.no, men den er ikke der. Finnes det noen nettbutikker i Norge som selger Tissot?

Man får kanskje litt mer dersom man kjøper en brukt tenker jeg..
 
Mange gode forslag over her, men når spørsmålet om dressklokke til under kr 10 000 kommer opp så MÅ denne være med.
Ok...den er nok et par tusen over ditt budsjett, men da hadde jeg heller spart for å få en del av historien. Vil tro at disse selges et sted mellom 6-10 tusen, litt avhengig av tilstand. God deletilgang ved service.

Omega_Constellation_Pie_Pan_18K_Solid_Rose_Gold_44.JPG
 
En Pie Pan er kjempeflott og klassisk.
Men hvis du skal gå etter en gammel connie, vil jeg anbefale å bruke en del tid på research, da det er dessverre en del redials og frankenklokker der ute, som med mye annet innen vintage.
For en stål/gull-utgave må du ikke mye over budsjettet ditt, men hvis du vil ha et helt originalt eksemplar i gull, må du nok minimum doble det - utifra prisene jeg har sett i det siste.
 
Mange gode forslag over her, men når spørsmålet om dressklokke til under kr 10 000 kommer opp så MÅ denne være med.
Ok...den er nok et par tusen over ditt budsjett, men da hadde jeg heller spart for å få en del av historien. Vil tro at disse selges et sted mellom 6-10 tusen, litt avhengig av tilstand. God deletilgang ved service.

Omega_Constellation_Pie_Pan_18K_Solid_Rose_Gold_44.JPG

Er det glasset som gjør det eller er det brukt bokstavkjeks i OMEGA?
 
Gammel Connstellation er imho lett overpriset.
Innenfor ditt budsjett finnes det mye flott på finn om dagen. Jeg ville valgt en enkel klokke, gjerne i gull.


Denne til 2500 var stilig, og strøken ser det ut til.

 
Seiko SARB, Orient Bambino, Certina DS-1 og Hamilton Thin-O-Matic er alle gode alternativer...

Orienten og Hamilton er nok de mest dressy, mens Seiko og Certina har ett litt mer sportslig tilsnitt!

Personlig hadde jeg holdt meg unna vintage da disse ofte er litt for små etter min smak! Stowa er jo flott, og 1938 Chrono er en klokke som står høyt på min ønskeliste, men disse er vel strengt tatt ikke dressklokker, og de er uansett for dyre for budsjettet ditt!
 
Personlig hadde jeg holdt meg til vintage da disse ofte er passende etter min smak!

34-36mm er et perfekt dressur, og skal kunne gli uanstrengt under skjortekanten.
De klokkene som passet herrene for femti år siden, passer herrer den dag i dag.
 
Hvis du finner vintage dressur som passer ditt håndledd er jo det helt topp. Masse flotte klokker med gode urverk å få, og som i tillegg er relativt fornuftig priset i forhold til kvaliteten du får.

Jeg har 19 cm håndledd, og har dessverre enda ikke funnet ett vintage dressur jeg føler passer på armen min...

Lykke til i jakten! :)
 
Hva med Kemmner Tonneau? Er egentlig ikke fan av firkantede klokker, men akkurat denne synes jeg er utrolig pen :)

267461d1310015695-herr-kemmner-tonneau-black.jpg
 
Hva med Kemmner Tonneau? Er egentlig ikke fan av firkantede klokker, men akkurat denne synes jeg er utrolig pen :)

267461d1310015695-herr-kemmner-tonneau-black.jpg

Satt og scrolla meg gjennom for å kunne tipse om denne, men du kom visst før meg. Dekorert 2824-2, flott lett domed safirglass og generelt annerledes, noe du ikke ser så mange andre steder. (Annet enn her på TS, vi er vel tre nå, om jeg husker riktig)
 
Satt og scrolla meg gjennom for å kunne tipse om denne, men du kom visst før meg. Dekorert 2824-2, flott lett domed safirglass og generelt annerledes, noe du ikke ser så mange andre steder. (Annet enn her på TS, vi er vel tre nå, om jeg husker riktig)

Eg har redefinert denne som kvardagsklokka mi inntil ein beater kjem på plass. Eller, det har eg vel, men ingen fin nok til å erstatte denne. Sjeldan har eg vore so nøgd med eit kjøp som dette.