Brune sko etter klokken 18. Gammelmannsutbrudd.

Fantastisk!

Jeg har i det siste bare gitt opp hele ingen-brune-sko-etter-kl-18 konseptet selv. La det rulle på i brunt.

Den ekstremt påtatte hipster-crazy stilen som regjerer om dagen er vel det jeg savner minst med Grünerløkka.

Et sted jeg er ganske sikker på at du bør omvise forsiktighet med Hopalong. Kan tenkes du ville gått i full metning ;).
 
Kom over denne i Aftenposten, og tenkte straks på denne tråden (se bildekarusellen).:D Definitivt på høyde med luftvernkanon WTB'n. Kjør på Hopalong!
 
Kom over denne i Aftenposten, og tenkte straks på denne tråden (se bildekarusellen).:D Definitivt på høyde med luftvernkanon WTB'n. Kjør på Hopalong!

Det som slår meg er jo at en velkledd herre på sekstitallet strengt tatt ser velkledd ut på bildene i dag.

Det neppe kan vel sies om "mote" anno 2012 om 40 år...
 
Det som slår meg er jo at en velkledd herre på sekstitallet strengt tatt ser velkledd ut på bildene i dag.

Det neppe kan vel sies om "mote" anno 2012 om 40 år...

Og en velkledd herre i dag vil også se velkledd ut om 50 år. Nå må du ikke rote med begrepene, Christian!
3emeda3y.jpg
 
Kanskje bortsett fra hatt så ville en velkledd herre fra sekstitallet glatt gått for å være velkledd idag. Hvorfor sluttet menn å gå med hatt?

Formulerte meg teit.. Altså hatten er jo eneste forskjellen, var poenget mitt.

edit: og btw, er det en Omega Constellation vi ser på første bildet i karusellen?
 
Samboeren mente at alle menn burde eie en hatt. Så jeg har fått en hatt av henne. Ikke så ofte den blir brukt, men kjekt å ha!
 
Takk for alle tilbakemeldinger. :) Fint det finnes et publikum, for kona er forlengst lei av mine "alt-var-bedre-før"-tirader.
 
Jeg husker dette var en av postene jeg leste mine første dager som "lurker" her på forumet, og tenkte umiddelbart at her hørte jeg hjemme – endelig blandt likesinnede!
 
Takk for bump @Preacher, det var artig lesning.
Når det er sagt så er jo det at man ikke skal bruke brune sko etter kl 18 helt misforstått.
Poenget er at man ikke skal bruke lakksko før kl 18.
Så lenge man ikke uansett skal skifte til aftenantrekk med lakksko er det ikke slik at man ikke kan gå med de brune skoene.

Når det er sagt 2: Så er/var det jo en del som mener/mente at man ikke bruker brune sko i byen i det hele tatt, da det er "på landet"-antrekk. Men det er også helt uavhengig av tid.

Når det er sagt 3: Det er ikke noe i veien for å bruke brune sko til sort frakk.

Moralen er vel at den stakkars unge mannen var forvirret og forkvaklet og kunne hatt behov for litt veiledning.
 
En vet aldri når en møter på rariteter i butikker. For en 10-15 år siden oppsøkte jeg en av Oslos mer renommerte herrebutikker, for å kjøpe en robust dressjakke til bruk om høsten/tidlig vinter uten frakk. Jeg var jo da på utkikk etter noe i tykk tweed eller liknende. Selgeren viste meg flere alternativer, men de alle var i tynn ull. Da jeg spurte om han hadde noe mer robust, var svaret «Den blir jo robust etter hvert.». Satt igjen med et inntrykk av manglende kompetanse og for stort fokus på salg. Siden har jeg ikke handlet i denne butikken, men holdt meg hos andre i Oslo.

Jaja, han hadde i det minste sorte sko. Det skal han ha, om enn en altfor stor full Windsor på slipset...
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: aksgro