Brune sko etter klokken 18. Gammelmannsutbrudd.

Minner meg om et sitat i fra J.M. Ferner, da han studerte i London på 50-tallet. "Møtte du noen på gaten der, med upussede sko og hvite strømper, så var de nesten uten unntak nordmenn."

I min tid i utenrikstjenesten avtalte jeg ofte møter med norske forretningsfolk på messer, konferanser eller andre steder med mye folk. De lurte som regel på hvordan vi skulle kjenne hverandre igjen, om vi trengte skilt e.l. og ble overrasket over da jeg hevdet at jeg ville finne dem. I tillegg til at skoene var upusset var de nesten uten unntak tursko. Dokumentmappen hang på ryggen. Ikke noe annet folkeslag i verden bruker ryggsekk til (det de tror er) dress. Uformelige chinos kombinert med burgunderrød flanelljakke er ikke dress.

Fornøyelig å lese beskrivelsen igjen.

@morini - kan legge til Ola N sin tolkning av "Business attire". I et selskap jeg deltok i, strøk mine landsmenn igjen på forståelsen.
Temmelig sikker på at BA ikke er basert på kontorantrekket til et hipt software selskap.

@morini - kan legge til Ola N sin tolkning av "Business attire". I et selskap jeg deltok i, strøk mine landsmenn igjen på forståelsen.
Temmelig sikker på at BA ikke er basert på kontorantrekket til et hipt software selskap.

som disse klovnene?

172600

Store treningscomputere istedenfor armbåndsur er vel også et sikkert kjennetegn på nordmenn. Til bunad, dress og alt annet :)
Nja, treningscomputer til bunad lukter jo nordmann eller evt amerikaner med norske aner, men treningscomputer til dress kan du nok se på mange andre folkeslag også. På lik linje med dykkerklokke til dress og andre ubrukelige stilvalg.