Bruktpriser Rolex

Når vi først snakker om bruktpriser, holder Sub med Gull/stål prisen dårligere enn de svarte? Jeg ser en del klokker på finn som til tross av at de er dyrere i utgangspunktet, selger godt under de svarte.

Rolex Submariner 16613 Gull/Stål - FINN Torget

GMT'ene er også priset "lavt":

Rolex GMT Master II 2005 - FINN Torget

Ellers må jeg si at det er sløvt å legge ut strøkne klokker til salgs her på TS uten å ta seg bryet med å legge ved noen bilder.

Jeg har også et inntrykk av at Sub TT LB holder seg dårligere i pris enn LN (gammel versjon, ikke c). Min analyse er at det er veldig mange flere blå enn sorte sub TT-er for salg (da går prisen ned) og iom at det er flere av dem så er også variasjonen i stand større, hvilket vil prise slitte lavt.

GMT Master i stål (forrige modell) er også for meg et mysterium. Har sett dem priset fra 23-40´. Det får da være grenser for hva en service og p/b er verdt... Kanskje forklaringen ligger i en enkelte modeller som er mer sjeldne enn andre?

Den gamle GMT'en varierer jo litt i pris mellom de forskjellige modellene, men noen som husker nyprisen på dem før de gikk ut? :)

TT holder seg dårligere i verdi på lik linje med helgull modellene, påslaget er større og dette tapet synliggjøres i mye større grad i bruktmarkedet. Materialmessig for min hvitgull sub vs en i stål "burde" det være 80ish lapper mellom klokkene - det er ca 190. Dette betyr også at marginene til både Rolex og forhandler er bedre (dette gjelder også for TT - delgull) som igjen betyr at det er lettere å få mer % rabatt enn på stålmodellene. Resultatet er bruktpriser som er ganske langt unna veil prisene (i forhold til stål i %), men ikke er så himla far off for brukt vs ny når man ser på hva disse faktisk selges for nye med gode rabatter.

Sagt på en annen måte: skal du kjøpe gull eller delgull Rolex bør du være god til å forhandle pris for å ikke tape kjipe summer ved videresalg.

God diskusjon, og god info. Takk!

Hva synes dere ellers om den gull/stål som jeg linket til? Er det bare meg, eller er lenka litt, av mangel på et bedre ord, korrugert?

God diskusjon, og god info. Takk!

Hva synes dere ellers om den gull/stål som jeg linket til? Er det bare meg, eller er lenka litt, av mangel på et bedre ord, korrugert?

Har hatt denne klokken i handa, og lenken er veldig fin, er nok bare bildene som juger litt. En veldig flott klokke, til det jeg synes er en god pris :)

...Heller sort enn blå hvis det skal være gult gull og stål

LN- Sort
LB- Blå
TT- Two-tone

+1

Kombinasjonen med stål, gull og blåfargen blir litt for glorete for min smak. En svart sklir vel ikke akkurat under radaren, men den er definitivt litt med subtil.

Litt påske kuriosa. Er i midt-østen akkurat nå. Nyere brukte sorte date subs 2012 går for ca. 38000 i norske kroner. Fikk tilbud på en 2012 Hulken, pent brukt med boks og papirer for 40000 NOK. Priser etter pruting og før tollpassering...

Greie priser, men trodde det var enda litt rimeligere her nede. Mao.. populære klokker tross produksjonsantall..

Udokumentert påstand :D: Privatkjøp av Rolex på TS er et bedre kjøp enn fra enhver bruktsjappe noe sted i verden. Noe må de profesjonelle bruktklokke-pusher'ne leve av.

Derfor forstår jeg ikke tråder som "Tips til gode bruktforhandlere i Singapore/Dubai/Miami/Abu Dabi/Dhaka/Happaranda". Er man ute etter noe særegent kan man jo finne kuriositeter og sjeldenheter, men virker som de fleste er på jakt etter helt ordinær datejust/submariner/gmt/explorer.

Synspunkter?

Det er ofte mye fine klokker i omløp på TS. Og det er nok ofte mye lettere og hyggeligere og handle gjennom folk her, kanskje også tryggere, det er flere her inn som har mye fine klokker ute til salgs som er veldig ryddige og 100% til og stole på..

Som du sier hvis du skal kjøpe en klokke i utlandet for om trent samme pris som her i Norge og du må betale mva på den inn til norge, så kan det fort bli dyrere.

Det er nok mest fornuftig og handle her innen lands :) :D :D

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Det er vel sikkert tryggere og mer fornuftig å handle innlands når det kommer til klokker. Riktignok så føler jeg at hvis man først er på reise, så sitter pengene litt løsere, og selve skattejakten blant bruktbutikker er en god opplevelse, og ikke minst en god historie. :)

Skal man ha nyere Rolex er både pris og tilgjengelighet meget god her på TS. Når det gjelder vintage Rolex er det derimot langt mellom godbitene og det fører vel til at enkelte søker utenlands.

Kupper tråden noe, hva vil (burde) slike bezelmerker ha å si på en 25år+ 79090
v9uNQbM.jpg

(Fold bracelet ser greit ut, dog noe kort - servet i 2012)