Brukte klokker i New York

Mitt eneste minne fra Diamond district var da jeg myste inn et butikkvindu med mye snacks uten priser. En person popper opp i vinduet og med kroppsspråket mer eller mindre spør "hva pokker vil du?". Pekte på en Seadweller, han holdt opp 7 fingre. Det var alt.

Forhørte meg i forkant med noen lokale WIS i NY, og de holdt seg unna de folka. "Bunch of crooks" ble det sagt.

Forhørte meg i forkant med noen lokale WIS i NY, og de holdt seg unna de folka. "Bunch of crooks" ble det sagt.

Bumper denne tråden med en fersk erfaring etter å ha trasket litt rundt i diamond district. Relativt få klokker ift antall butikker. Leter du etter noe spesielt må du nok lete lenge. Skal du ha en eksempelvis en 80-talls GMT finner du den lett, men til en dårlig pris ift norske (og trolig fake, se kommentar nedenfor). Mye "ræl", dvs uinteressante Rolexer i et vintageprespektiv.

Og! Der var flere Skydwellere til salgs i disse butikkene enn det Rolex trolig har solgt i USA tilsammen.

Konklusjon: HOLD DEG UNNA! Bruk heller tiden på noe annet som den fantastiske byen tilbyr:)

PS: nypris i NY er også ganske håpløst. Butikkprisen er så å si lik med norske AD-priser, men det ilkommer 8,875% NY butikkskatt + norsk MVA på 25% = svindyrt. Takke seg til et behagelig norsk klokkemarked:)