Brukt klokke uten papirer

Medlem
5. mai 2019
Innlegg
39
Sted
Kristiansand
Kanskje et dumt spørsmål, men å kjøpe en brukt Hublot klokke uten papirer er det noe å vurdere ?
Har funnet den typen jeg ser etter som er altfor dyr ny. Klokken er fra 2007 - service 2014 (usikker på dokumentasjon fra service)
 
Det blir litt som å spørre om det er lurt å kjøpe en bruktbil dessverre. Det avhenger av så mange faktorer at det ikke finnes et konkret svar uten mer informasjon.

Som vanlig poengteres "Buy the seller". Stoler du på vedkommende? Evt ta med deg klokka til en urmaker for å få verifisert den er ekte, evt kontakt urmaker som gjorde servicen på klokka.

Hublot synker som en stein i bruktmarkedet, så det er absolutt et merke man kan spare en drøss på å kjøpe brukt.

tvi tvi
 
Ok takker,

Ja jeg har jo falt for hublot som jeg vurderer som min neste klokke.
Har vurdert ny da av en classic fusion men ser jeg kan få brukt big bang for samme pris.

Hva er grunnen til at hublot synker så i pris?
Har omega nå og den stiger jo nesten
 
Ok takker,

Ja jeg har jo falt for hublot som jeg vurderer som min neste klokke.
Har vurdert ny da av en classic fusion men ser jeg kan få brukt big bang for samme pris.

Hva er grunnen til at hublot synker så i pris?
Har omega nå og den stiger jo nesten
Den blir ansett nærmest som en moteklokke og det er ikke noe som foretrekkes i merkehavet av entusiaster. ETA urverk i flere modeller er et aber til den prisen. Mye kule klokker for all del, men blir litt for «Breitling» i alle fall for meg dessverre. Godt vi alle har forskjellige preferanser og smak :) Kjøp det du liker, men kjøp brukt som nevnt over
 
  • Liker
Reaksjoner: vigg1_
Jeg tror det er fordi skruene i bezelen står hulter til bulter. Djevelen og detaljene og alt det der, og så har Hublot ikke engang forsøkt å feie detaljene under teppet..
 
Hublot har vel tradisjonelt henvendt seg mest til fotballproffer, dørvakter, emorappere og andre posører med mer penger enn vett.
Når de utstyrer relativt dyre modeller med ETA-verk blir det ikke innertier for folk som interesserer seg for klokker.
Når det er sagt har de produsert endel fine modeller.
Nå har de jo også in-house verk (i den grad det kan kalles det).
Hvis jeg skulle vurdert en Hublot ville det i så fall vært en brukt, gjerne papirløs, med en heftig rabatt.
Sørg dog for å få papirer på at service er tatt.
 
Redigert:
Digger Hublot og syntes de er er kanontøffe! Du kan lage konto på hublotista og skive inn referanse nr (Google den aktuelle modellen) og serie nr (skal stå på baksiden av klokken) kommer den opp der er den ekte og all good! Siden du sa 2007 modell er det jo mye mulig dette ikke funker fordi den er for gammel og da er det sjekke dokumentasjon på service at det stemmer med serie nr bak på klokken eller for å være helt sikker ta den med på Bjerke for sjekk! Lykke til og gled deg til Hublot!
 
Digger Hublot og syntes de er er kanontøffe! Du kan lage konto på hublotista og skive inn referanse nr (Google den aktuelle modellen) og serie nr (skal stå på baksiden av klokken) kommer den opp der er den ekte og all good! Siden du sa 2007 modell er det jo mye mulig dette ikke funker fordi den er for gammel og da er det sjekke dokumentasjon på service at det stemmer med serie nr bak på klokken eller for å være helt sikker ta den med på Bjerke for sjekk! Lykke til og gled deg til Hublot!

Thx for tips