Bruksklokke Rolex?

Explorer er kanskje mer anvendelig som allrounder, men en kaptein skal selvsagt ha en Sub, enten han er over eller under vann...:)

e-1.jpg

En Exp I, som er et nydelig ur IMHO, tåler neppe mer "dæng" enne n Sub. Bezelen på Suben vil beskytte safirglasset mot støt, og det må være åpenbart at "crown guardsene" på Suben har en tilsvarende misjon som ligger i navnet. Og som JoLu sier; en kaptein skal ha Sub, mens en fjellklatrer kan vurdere Exp :)

En Exp I, som er et nydelig ur IMHO, tåler neppe mer "dæng" enne n Sub. Bezelen på Suben vil beskytte safirglasset mot støt, og det må være åpenbart at "crown guardsene" på Suben har en tilsvarende misjon som ligger i navnet. Og som JoLu sier; en kaptein skal ha Sub, mens en fjellklatrer kan vurdere Exp :)

Tro meg, spiller ingen rolle hvor store crownguards eller bezeler er. Et støt gjennom et fall i stein ryster urverket like mye om det er bezel eller bezelløst.

Med Explorers mindre profil og støtabsorberende dippedutt tror jeg den tar et fall på flisegulv bedre.

Kan ikke en av dere som har både Sub og Expl teste for oss:cool:

pydu6ejy.jpg

Hei og velkommen!
Sub er kult, men husk å sjekk ut denne rakkeren også:)

Mitt råd er å dra til en urmaker som selger nye rolexer og prøve de på. Du vil nok føle mindre kjøpspress der, enn i en situasjon med en privatperson. Da kan du i ro og mak finne ut hvilke modell som føles mest rett, også begynner jakten i bruktmarkedet:)

Om kapteinen er på broa om kveld og natt, så bør lesbarhet i veldig lite lys være et viktig punkt.

Er helst på broa på dagtid, går ikke vakt. Så er helst papir arbeid jeg arbeider med, jobber på subsea fartøy, og også muligens dykkerskip fremover. :) :p

Blir nok en tur innom Bjerke eller Lervik når jeg kommer hjem, for å forske litt på hvilke modeller jeg liker best. :p

Hva med en 14060 eller 114060?
Denne allsidige rakkeren kan du slenge på en nato og bruke til dress når du føler deg litt vilter.;)

20120807_185717_zpsfa1ef58f.jpg

Eventuelt på stranden iført en politisk korrekt badeshorts.:)

CIMG0600-1.jpg

Gjerne ledsaget av en smekker frøken eller to.;)

large_325971.jpg

Tro meg, spiller ingen rolle hvor store crownguards eller bezeler er. Et støt gjennom et fall i stein ryster urverket like mye om det er bezel eller bezelløst.

Med Explorers mindre profil og støtabsorberende dippedutt tror jeg den tar et fall på flisegulv bedre.

Kan ikke en av dere som har både Sub og Expl teste for oss:cool:

Nei, det kan vi ikke! Har dog en magefølelse at Exp1 hadde gått ut med seieren...

Men, som Jolu så korrekt sa, en kaptein må ha Sub:D