Breitling-tråden

Synes denne gamle SuperOcean er litt kul :)
IMG_9116.JPG
 
545C368A-1324-4827-9905-0AD7713FCE1F.jpeg
Breitling er så mye mer enn Navitimer og speilpolering.

Absolutt merke for bruktkupp. En runde på Finn viser masse flott til en billig penge.

Breitlightversjonene varsler en ny tid hos merket som fremfor noen har pushet titan.
 
Neppe noe inhouse derfra siden de har gjort byttedealen med tudor der Breitling bruker Tudors inhouse trehåndsverk og Tudor får kronografen til Breitling.

Dette er til fordel for begge og det vil koste uforholdsmessig dyrt å lage sitt eget.

Lars Birger
 
Hei. Vurderer å kjøpe en Breitling for Bentley GMT, 2013, komplett med box og papirer, prikkfri stand. Den er prissatt til 39.000,- men tror den går under det. Tips, er prisen ok? Vurderer også en Omega Seamaster....er det et «tryggere» valg....ser det er mange som mener det. Jeg liker Breitlingen og tenker at om prisen er god er vel risken for ytterligere fall av noe størrelse mindre.
 

Vedlegg

  • 6DC39E4A-1B5A-4AD9-AB00-FB8DE7A1E753.png
    6DC39E4A-1B5A-4AD9-AB00-FB8DE7A1E753.png
    580,6 KB · Visninger: 0
Neppe noe inhouse derfra siden de har gjort byttedealen med tudor der Breitling bruker Tudors inhouse trehåndsverk og Tudor får kronografen til Breitling.

Dette er til fordel for begge og det vil koste uforholdsmessig dyrt å lage sitt eget.

Lars Birger

Nemlig. Det tar mellom 3 til 5 år for et team å utvikle et urverk + en del tid for testing.
Testing, modifisering og regulering til dagen urverket er antatt som "klar" for salg kan også ta en del tid.
Og det koster mye!
Det kostet så mye for Pequignet at de bestemte seg for å ta urverket sitt ut i produksjon litt for tidlig fordi de manglet investorer.
Det var nemlig for tidlig og de fant seg med masse problemer på urverket sitt som melder seg inn senere.
Det skadet varemerket og lanseringen av urverket. Sånn feil kan bli katastrofal.
Ingenting er enkelt og som du sier, et samarbeid kan spare de for store summer.
Jeg tror faktisk at det blir en vinn-vinn for Tudor og Breitling.
 
  • Liker
Reaksjoner: Larsnie
IMG_8951.JPG

Tanker om denne? Første modell med Georges Kern ved roret. Jeg er litt delt designmessig, men synes absolutt at dette er et steg i en mer spennende retning for Breitling. Dette ser jo faktisk ut som en tool-watch, i motsetning til gloreriet man er vant med fra den kanten( trodde egentlig ikke at Breitling visste at børstet stål var en greie, før de introduserte denne). Noe annet jeg lurer på, og som noen sikkert har noen tanker om, er hvorvidt Kern vil gå inn og oppdatere hele line-upen med mer diskrete, utilitære klokker, eller om det blir med enkelte nye modeller/serier(håper på det første).
 
Vis vedlegg 76755
Tanker om denne? Første modell med Georges Kern ved roret. Jeg er litt delt designmessig, men synes absolutt at dette er et steg i en mer spennende retning for Breitling. Dette ser jo faktisk ut som en tool-watch, i motsetning til gloreriet man er vant med fra den kanten( trodde egentlig ikke at Breitling visste at børstet stål var en greie, før de introduserte denne). Noe annet jeg lurer på, og som noen sikkert har noen tanker om, er hvorvidt Kern vil gå inn og oppdatere hele line-upen med mer diskrete, utilitære klokker, eller om det blir med enkelte nye modeller/serier(håper på det første).

Jeg liker veldig mye!
 
  • Liker
Reaksjoner: halkla
Vis vedlegg 76755
Tanker om denne? Første modell med Georges Kern ved roret. Jeg er litt delt designmessig, men synes absolutt at dette er et steg i en mer spennende retning for Breitling. Dette ser jo faktisk ut som en tool-watch, i motsetning til gloreriet man er vant med fra den kanten( trodde egentlig ikke at Breitling visste at børstet stål var en greie, før de introduserte denne). Noe annet jeg lurer på, og som noen sikkert har noen tanker om, er hvorvidt Kern vil gå inn og oppdatere hele line-upen med mer diskrete, utilitære klokker, eller om det blir med enkelte nye modeller/serier(håper på det første).
Pen den, men jeg et nok litt kjerringa mot strømmen når det kommer til Breitling. Jeg er vel en av de få, ihvertfall en av de få som tør å innrømme at de liker Breitling som de presenterer seg selv nå. Ja, enkelte modeller er kanskje litt i overkant når det gjelder både størrelse og bling, men på kvalitetsfølelse og utførelse står de ikke tilbake for noen i samme segment. IMO selvfølgelig. Er litt redd de mister litt av særpreget sitt hvis de toner ned alle modellene sine.
 
Pen den, men jeg et nok litt kjerringa mot strømmen når det kommer til Breitling. Jeg er vel en av de få, ihvertfall en av de få som tør å innrømme at de liker Breitling som de presenterer seg selv nå. Ja, enkelte modeller er kanskje litt i overkant når det gjelder både størrelse og bling, men på kvalitetsfølelse og utførelse står de ikke tilbake for noen i samme segment. IMO selvfølgelig. Er litt redd de mister litt av særpreget sitt hvis de toner ned alle modellene sine.
Tja, synes nå at Breitling pre-quartskrise kanskje hadde flere distinkte modeller, enn det de har i dag. Synes mange av de nåværende modellene er temmelig like Chronomat pluss/minus ett eller annet.
De har jo tonnevis av gode konsepter, som de kan bygge videre på, forhåpentligvis uten å havne i heritage-bakevja, som mange andre befinner seg i om dagen.
Nå er jo smaken forskjellig, men for min del, så synes jeg at børstet stål, sylskarpe kanter, beveleringer, og enkle design er mye mer sexy, enn høypolert og avrundet+ skiver som er travlere enn Tokyo i rushen. Hadde heller ikke vært meg imot om de hadde ryddet litt opp i-og kvittet seg med noen av de 140 produktlinjene sine.
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Hvor er det best å serve en breitling om dagen Oslo/Akershus?
Trenger ikke "full service" med polering og det hele.

Har en 7 år gammel navitimer World. Går helt fint, og pent brukt i rotasjon med andre ur, men tenkte å ta det nå før det ble problemer.