Breitling-tråden

@boenna_69: kan du forklare meg alle de skolene på navitimeren? Kjenner igjen tachymeteren, men ikke alle de andre. Bruker du dem? :p

Jeg har ikke lært meg hvordan denne skal brukes enda. Breitling har lagt ved en instruksjonsbok jeg sikkert kommer til å lese. I mellomtiden finner du en beskrivelse her
 
Redigert av en moderator:
Jeg har ikke lært meg hvordan denne skal brukes enda. Breitling har lagt ved en instruksjonsbok jeg sikkert kommer til å lese. I mellomtiden finner du en beskrivelse her
Ah, så ikke at det var en god gammeldags regnestav. Coolt, skulle gjerne hatt en sånn. Hmm, må vel kanskje legge navitimeren på ønskelista også. :)
Sett litt på denne Seieren fra før, litt annen prisklasse riktignok. ;)
SSA003K2-2.jpg
 
Superocean A17045

Nå har jeg brukt kvelden på å scanne gjennom Breitling-tråden. Det er mye fascinerende lesing her. I likhet med mange andre her var Breitling også for meg ett av de første merkene jeg hørte om. Selv om det nok ikke var Breitling i seg selv som vekket interessen, så har jeg en stund følt en dragning mot merket.

Som overskriften avslører har jeg fått i hus en Superocean A17045. Uret er fra ca 2000 og har sin patina, men som en beater til sport og lek er dette et perfekt ur for meg Gir også en bedre kvalitetsfølelse enn Seiko SKX007en som det supplerer (sees på skjermen i bakgrunnen).

Mitt ur var annonsert til salgs på Finn.no med original lenke, en Nato- og en kanvasrem. I tillegg var selger så over snittet serviceminded at han uoppfordret skaffet en ny gummirem til meg med rabatten han får hos "sin" urmaker da jeg nevnte at jeg kom til å kjøpe det (tusen takk @Thomasaar). Er veldig fornøyd med gummiremmen og føler den blir fast følge med dette uret. At det står Breitling på den er etter min mening noe av poenget siden dette - for meg - er ett av de merkene som ikke skal gjemmes bort. Litt flåsete sagt kanskje, og jeg ser jeg legger meg lagelig til for hugg, men det er vel ingen som kamuflerer stjernen på en Mercedes.



God lørdagskveld til alle!
 
Redigert av en moderator:
Limited Edition Breitling Transocean Chronograph Blue Dial Watch

Denne hadde gått meg hus forbi.
http://www.themanual.com/fashion/limited-edition-breitling-transocean-chronograph-blue-dial-watch/

Jeg har fått en sterk fasinasjon av blå klokker siste tiden.


Ligger en versjon ute på Chrono24 som jeg vurdere å slå til på. Ny i Nederland. Når du får dratt av 21 % Nederlandsk mva, og lagt til 25 % i Norge så er den fortsatt under 45 000.

Håper noen andre her kjøper den, så slipper jeg å spekulere mer i det.
 
Mye mye pent i tråden, men Orket ikke å lese gjennom alle 13 sidene. Så jeg tar den lette veien ut..
Er på jakt etter brun skinnreim med foldespenne til Breitlingene mine, og lurer på om noen har noen gode linker eller karer på eBay? Må ikke være originalt

Noen som vet hva sånn ca service kosten på en super avenger ligger på?
 
Mye mye pent i tråden, men Orket ikke å lese gjennom alle 13 sidene. Så jeg tar den lette veien ut..
Er på jakt etter brun skinnreim med foldespenne til Breitlingene mine, og lurer på om noen har noen gode linker eller karer på eBay? Må ikke være originalt

Noen som vet hva sånn ca service kosten på en super avenger ligger på?
Nå kjenner ikke jeg til de forskjellige verkene som brukes, men en kollega måtte ut med 9.000,- for full service på sin desember 2010 SuperOcean Chrono. Den begynte å gå veldig feil og ble levert inn til AD. Prisen inkluderte polering.
Vill pris, spør du meg.
 
Jepp prisene er bananas. Service priserne har gått opp voldsomt det siste året, dette er grunnet nedgangen til den norske kronen og at sveitserfranc fristille seg fra euroen. Prisen på delene er blitt mye dyrere. Dette gjelder nok alle dyrere merker. Etter fallet i des-januar var prisøkningene på de forskjellige merkene 10-15% men delene steg ennå mer. Får bare håpe at den norske kronen kommer seg litt igjen.
 
Mye mye pent i tråden, men Orket ikke å lese gjennom alle 13 sidene. Så jeg tar den lette veien ut..
Er på jakt etter brun skinnreim med foldespenne til Breitlingene mine, og lurer på om noen har noen gode linker eller karer på eBay? Må ikke være originalt

Noen som vet hva sånn ca service kosten på en super avenger ligger på?
Prøv waccex, har kjøpt flere derfra, både lær, imitert croco i forskjellige farger og gummi. God kvalitet, forholdsvis rask levering og god service. http://www.waccex.de/shop/BOB-FRIENDS-WATCH-BANDS-FOR-BREITLING:::1.html
 
Det må være trist å kvitte seg med den!
Breitling er den ekte flyver-chronographen! E6B-bezel er stilig!

En slik er på ønskelisten.

8

Det har du helt rett i, det stakk litt i hjertet å pakke den ned. Men det som er helt sikkert er at jeg skal ha en Navitimer igjen på et senere tidspunkt, gjerne vintage.
 
  • Liker
Reaksjoner: Phenix
Hei dere.

Sitter med en B-1 fra 2003 med modellnummer A68362. Jeg har boks og bok men boken er ikke stemplet av forhandler. Derimot har jeg kvittering fra hvor forrige eier kjøpte den, og jeg har også gjenskaffelsesbrev fra norsk AD, datert 2010.

Dette var en klokke som kom til meg i et bytte, og jeg lurte på hva dere mener at den kan være verd? Den er pent brukt, og man kan se at den har vært i bruk men det er ingenting som står ut. Tvert imot vil jeg si den er ganske pen alderen tatt i betraktning. De siste cirka to årene hvor den har vært i mitt eier har den ikke blitt brukt.

Jeg har tittet litt på Chrono24, og ser at de legger seg stort sett rundt 20 000+ på disse. Er det rett pris i markedet nå?

Håper på svar, og gjerne en melding om du er interessert. Sender gjerne bilder.
 
Tviler på at du får 20 000kr. Kan se for meg at du kanskje klarer å få 15k etter at den har ligget ute en stund.
 
Noen som eier eller har erfaring med Avenger Blackbird? Tenker da spesielt på hvor ripebestandig denne klokken er med det sorte belegget på titaniumskassen?