Breitling superocean heritage skal kjøpes

Ja, den er superflott - men for dyr for meg :eek: kanskje neste gang..
Er det noe spesielt jeg bør se etter på denne klokken, og er prisen fornuftig?
 
Som sagt: Best å spare... Det fins en del vakker klokke i ny og brukte marked til rundt eller under 12 tusen med samme type urverk.
Spørsmål er hva vil du? En god sveitsiske krono eller en Breitling?
Hvis det handler om Breitling, er det best å spare: Disse ETA modeller er et godt eksempel om overpriset klokker etter min mening.
Du får mer klokke for pengene med in-house utgaver.
Fornuftig pris for den? Hehehe, hva er det når startsprisen er allerede veldig høy? Søk selv på nettet...
http://www.chrono24.no
 
Hei,

Jeg er ny på forumet, men skjønner at her er det mye klokke-ekspertise :)
Har ganske lenge vært på utkikk en Breitling superocean Heritage (Chrono) i prisområde 20'-25') og vurderer denne klokken:

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=55183367&searchclickthrough=true&searchQuery=breitling[/URL][/URL]

Noen som har noen råd/kommentarer til denne?

ThorG

Prisen for den du linker til er ok,
Jeg er mer skeptisk til den servicen som skal ha kostet 12000,-
Hammerfjord har rett med at det er frisk prising av enkle Eta verk. Men når du kjøper en Breitling er det ikke urverket du betaler for.
Det er image,Breitling følelsen og ikke minst mange flotte reklamer i glansede og dyre magasiner.
Har ikke tall på hvor mange Gondoler jeg har gått ut av på fjelltopper i alpene, hvor det første som lyser mot meg er en diger Breitling plakat. Dette koster penger, lik det eller ei.

Det sitter Eta verk i dyre Panerai modeller som har vist seg å holde seg veldig godt i pris.

Når det gjelder å ta godt betalt for Eta verk så er det vell Hublot som er værst i klassen, eller hva Hammerfjord?
 
Prisen for den du linker til er ok,
Jeg er mer skeptisk til den servicen som skal ha kostet 12000,-
Hammerfjord har rett med at det er frisk prising av enkle Eta verk. Men når du kjøper en Breitling er det ikke urverket du betaler for.
Det er image,Breitling følelsen og ikke minst mange flotte reklamer i glansede og dyre magasiner.
Har ikke tall på hvor mange Gondoler jeg har gått ut av på fjelltopper i alpene, hvor det første som lyser mot meg er en diger Breitling plakat. Dette koster penger, lik det eller ei.

Det sitter Eta verk i dyre Panerai modeller som har vist seg å holde seg veldig godt i pris.

Når det gjelder å ta godt betalt for Eta verk så er det vell Hublot som er værst i klassen, eller hva Hammerfjord?

Ja...Hublot var værstingen når de utnyttet i hjel den 50% swissness lovverk med klokker cirka fullstendig laget av plast komponenter fra Asia...
Nå driver de in-house med disse "dårlig tjente" pengene... For mye plast for min smak fortsatt.

Panerai sine ETA urverk var modifisert/dekorert av Soprod : Soprod hadde noen hundre kinesere som jobbet i Honk-Kong avdelingen.
Hva de gjør nå, vet jeg ikke...Kanskje de fortsetter: Hvorfor ikke når man tjener gull?
 
30K for en 6-7 år gammel SOHC er drøyt i mine øyne. Selv liker jeg bedre uten chrono og 42 mm, men det er selvfølgelig smak og behag. Har du testet på hånd hos AD? 46 mm er veldig stor, igjen smak og behag.

Ny uten chrono fås på www.urverket.no for under 27K, sikkert ikke umulig hos AD heller. SOH er den peneste Breitling jeg vet om, både på gummi og mesh.

Lykke til med jakten!
 
Som nevnt over er kanskje ikke Breitling med ETA-verk det mest horologisk interessante du kan skaffe deg.
7750-verket som sitter i den du linker til er et robust og pålitelig verk som antageligvis vil gi deg minimalt med bekymringer.
Særlig sofistikert er det ikke. Du finner det i langt mindre eksklusive klokker enn denne.

En service på dette verket hos et Breitling servicesenter vil koste et sted rundt 6000-7000 tror jeg.
Hvis det er utført service til 12k ville jeg sett dokumentasjon på hva som har blitt gjort.
Har klokken blitt mishandlet så mye at det som skulle vært en standard service har utartet seg til en komplisert reparasjon?
Har den vært druknet eller mistet i baderomsgulvet?

Ellers har Breitling super finish. Kvalitetsfølelse over hele linja.
Bakdelen med 7750-verket er noe hakkete gange. Den berømte 7750-wobble. Ikke spesielt smooth'e pushere.
Hvis du liker klokka skal du kjøpe den.
Solid, pålitelig, iøynefallende og herlig harry.:mrgreen:
Du glir rett inn blant bruktbilselgere, dørvakter/bolere, og andre posører.;)
Go for it.

Edit; Å ja. Denne bør du betale godt under 25k for.
 
Takk for tips og kommentarer. Skal ta en titt i morgen, diskutere pris å se hva som ble utført på service. Etter å ha sjekket litt (blant annet på chrono) så ser det ut til at prisen bør litt ned.
Mye smak og behag selvsagt, men jeg mener dette er en av de fineste Breitlingene..
 
Her var det mange svar som var preget av egne preferanser og ikke det trådstarter spør om. Ikke unik her på forumet når det er Breitling det spørres om. Synd. Variasjon og nye ideer er litt av gleden for meg her inne. Nå hører det med til saken at jeg eier en Breitling, og passer ikke inn i kategorien dørvakt eller bruktbilselger.Nok derfor jeg føler meg litt truffet :)

Så til mitt syn på saken.

ETA urverk sitter i mange forskjellige klokker, og akkurat som f.eks i bilverden har noen merker mulighet til å ta bedre betalt enn andre. I praksis er det samme del/komponent men prisforskjellen ligger i verdien som er opparbeidet i merkevaren. Det er om regel ikke tilfeldig hvem som lykkes; kvalitet er ofte en faktor. Det er mange ETA urverk i klokker som er dyrere enn denne, IWC blant annet, og også mange i rimeligere klokker. Breitling har på den andre siden fantastisk god kvalitet på stål, polering og ikke minst lenker og lås, men til syvende og sist er det jo de personlige preferansene som styrer.

Jeg synes denne klokken er en av Breitlings aller kuleste, men bezel i stål har jeg sett lett får riper. Det er litt synd i en klokke i denne prisklassen. Jeg blir også alltid skeptisk når noen har betalt 12 000 for en service som i alle normale tilfeller koster en del tusen mindre. Den kan ha hatt noen større skader.

Lykke til i valget.
 
Redigert:
Jeg startet selv med en SOH 46 chrono. Veldig kul klokke, men fant ut ganske fort at den er alt for stor og tung. Jeg ville tatt en tur innom AD og prøvd på 46mm uten chrono da den er en del tynnere og litt lettere. Men prøv også 42mm, den er mye mer behagelig på håndleddet og er både rimeligere på innkjøp og service samt penere i mine øyne. Prisen er som nevt tidligere noe høy.
 
Noen som har noen råd/kommentarer til denne?

Her var det mange svar som var preget av egne preferanser og ikke det trådstarter spør om. Ikke unik her på forumet når det er Breitling det spørres om. Synd.

Så til mitt syn på saken.

WTF!?

Først kritiserer du innleggene for å ikke svare på det TS spør etter når det faktisk er nøyaktig det han får svar på. Råd og kommentarer.:confused:
Deretter begynner du å synse basert på egne preferanser. Noe du kritiserte to åndedrag tidligere.
Gratulerer.:p

Et råd jeg glemte å nevne: prøv den på armen. 46mm er ganske stort og klokken er nokså tung. Du får den neppe under skjortemansjetten.;) Når det er sagt er utformingen av kassen så pass genial at den ligger svært komfortabelt. Litt avhengig av ditt håndledd selvsagt.
Ellers har jeg hatt to Breitlinger. Bl.a. en limitert utgave av SOHC og har vært strålende fornøyd.
 
Nei @UJU, jeg forstår meg ikke helt i @ManFred sin forklaring heller...
Han er nok en *Breitling forsvarer* og det er greit for meg, så lenge han prøver ikke å sette fyr på disse som kommer med konstruktive kritikk.
Og alle vet nok at hvis jeg hadde vært lagd av ved, hadde jeg vært brent ned leeennnge siden fordi jeg åpnet munen om hellig Rolex.
Men noen må kanskje oppfatte at Hammerfjord ikke "brenner" selv men tvert imot, han "brenner" uten nåde alle varemerker så lenge de tar sine kunder for sauer.
Nok om debatten:mrgreen:

Det som var sagt av ManFred:
"Breitling har på den andre siden fantastisk god kvalitet på stål, polering og ikke minst lenker og lås, men til syvende og sist er det jo de personlige preferansene som styrer."

Ja vel...Breitling bruker 316 Stainless Steel på sine kasser: Som mest av alle... Ingenting spesielt der: I helle tatt.
At de gjør en god "finish" er nok sant: Det har jeg aldri nektet.

Men som han konkluderer på "...men til syvende og sist er det jo de personlige preferansene som styrer. " og der kan jeg ikke bli mer enig med han.
Man vil ha Breitling, man kjøper Breitling: Da handler det om varemerket sin kraft ut i samfunn.

Men så lenge vi snakker on ETA modeller, er det ikke så mye å hente etter min mening.
Breitling har skapt et fantastisk urverk med den B01 og jeg håper at de går fullstendig in-house snart: Som bevis at de er villig til å investere for sine kunder.
Og det er det jeg mener om Breitling: Bevis oss at pengene ikke bare gå på advertizing, gi oss high-tech i retur som den B01, men på alle modeller!
 
Redigert av en moderator:
WTF!?
Deretter begynner du å synse basert på egne preferanser

Sa ikke det for å starte noen stor diskusjon, synes bare det var usedvanlig stigmatiserende til dette forumet å være. Synsing basert på preferanser må være lov.

La oss gå tilbake tilbake til tema og ikke person...
 
Det ble kjøp. Klokken var meget fin og bar ikke preg av mye bruk. Det fulgte med original gummirem og kroko. Den dyre prisen på service skyldes at bezel måtte skiftes sammen med full service og polering (forsikringssak), dette ble utført på Bjerke.
Klokken svarer absolutt til forventningene jeg hadde
igjen takk for svar! prisen havnet et stykke ned.
 
Det ble kjøp. Klokken var meget fin og bar ikke preg av mye bruk. Det fulgte med original gummirem og kroko. Den dyre prisen på service skyldes at bezel måtte skiftes sammen med full service og polering (forsikringssak), dette ble utført på Bjerke.
Klokken svarer absolutt til forventningene jeg hadde
igjen takk for svar! prisen havnet et stykke ned.
Grattis med flott klokke, @ThorG. Vi får vel se noen bilder?
 
Redigert av en moderator: