Breitling Superocean Heritage 46 halter

Medlem
11. juli 2011
Innlegg
30
Sted
Drammen
Har en Superocean Heritage 46 som halter litt om dagen.
Den går litt så stopper den.
Prøver og trekke den på kronen, merker det går litt mere trått enn vanlig.

Noen som har vært borti dette før og vet hva det kan være?
Noen her på sonen som fikser slikt eller er det Breitling service som gjelder?

Alle innspill tas imot med takk :D
 
Forsøk å slå den litt bestemt med skiven ned i håndflaten din, eller på et bord der du legger et håndkle eller lignende.
SO har vel ETA verk, og dette har vært en løsning som har fungert godt i de tilfeller denne problematikken har oppstått tidligere.

Hvis dette fungerer, kan det anbefales å ta den til urmaker for måling etterpå for å diagnostikere at alt er ok.
 
Takk for tips, den gikk litt lenger, ca 1 min for så å stoppe igjen.

Forsøk å slå den litt bestemt med skiven ned i håndflaten din, eller på et bord der du legger et håndkle eller lignende.
SO har vel ETA verk, og dette har vært en løsning som har fungert godt i de tilfeller denne problematikken har oppstått tidligere.

Hvis dette fungerer, kan det anbefales å ta den til urmaker for måling etterpå for å diagnostikere at alt er ok.
 
Da er denne tilbake i hus, etter en tur til Stavanger.
Ble full service med polering, da de ikke kunne gi noe godt svar på hva som var galt.

Neste spørsmål er da:
Er det normalt at klokken skal stoppe 3,5 år etter at den var på full service sist?
Pleier man ikke få med service rapport med evnt hva som var galt etter utført rep?
 
Da er denne tilbake i hus, etter en tur til Stavanger.
Ble full service med polering, da de ikke kunne gi noe godt svar på hva som var galt.

Neste spørsmål er da:
Er det normalt at klokken skal stoppe 3,5 år etter at den var på full service sist?
Pleier man ikke få med service rapport med evnt hva som var galt etter utført rep?

Min Submariner måtte på service etter bare 3år! Fikk til svar at jeg må bruke den oftere!? Klokken er fra 2011 og stoppet i høst.

Nå er kommet fra service og fungerer utmerket og jeg er 5000,- fattigere!:mrgreen:
 
Min Submariner måtte på service etter bare 3år! Fikk til svar at jeg må bruke den oftere!? Klokken er fra 2011 og stoppet i høst.

Nå er kommet fra service og fungerer utmerket og jeg er 5000,- fattigere!:mrgreen:

Godt og høre Rolex ikke er noe "bedre" :)

Den har de siste to årene fungert som en hverdags beater, men etter at PAMen kom i hus har det blitt til at den har stått litt mere i winderen.
Det som var snodig var at den gikk meget bra og nøyaktig helt til den sto og krona blei treg å trekke.

Men klokka ser jo nesten ny ut etter litt spabehandling til 5590,- ;)