Breitling Super Avenger 2 Chronograph

Medlem
14. jan. 2013
Innlegg
19
Etter en stund i stillhet på forumet, samt litt søken i hva jeg liker, har jeg dumpet borti mye fine klokker.
Men jeg har aldri vært så nærme i å kjøpe ei dyrere klokke enn nå.

Jeg har kommet over urverket.no og nye klokker til en hyggelig pris. Etter mye om og men har jeg funnet ut at 42-44 mm er noe smått, og at det må være 46-48 mm til mitt håndledd.

spørsmål:
Hva mener øvrigheta om Breitling generellt og om SA2 Chronograph?
Er det noen som har erfaring med kjøp via urverket.no, skjønner at klokkene sendes fra Sverige. Det oppgis at de betaler inn mva og at alle kostnader er inkl i oppgitt pris?

Her er objektet jeg er nære på å trykke "go" på

http://www.urverket.no/breitling-super-avenger-ii-chronograph-sort-stal-o48-mm-p-23422.html
 
heisann

før du bestiller fra sverige sjekk ut hva du kan få klokken for i Norge hos forhandler. Ikke sikkert forskjellen blir like stor som det urverket forespeiler.

Når det gjelder klokken, meget delte meninger om Bretling SA, jeg liker den. På meg satt den meget bra på armen, likte følselsen. Men den er stor og flashy så du må klare å leve med den. Ikke alltid det som føles riktig noen minutter mens man prøver i butikken er like bra å leve med. Bruker du mye skjorte og dress er det kanskje ikke klokka for deg....

Som alltid forslår jeg at du stoler på magefølelsen og velger det du har lyst på, ikke hva andre ville valgt eller tror de ville valgt....
 
Authorized dealer , eller forhandler om du vil :)

Sjekk breitling.com for oversikt på din nærmeste her i Norge.
 
Breitling SA er en kul klokke. Urverket er et 7750 med de fordeler og irritasjonsmomenter det måtte medføre.
Eneste åpenlyse bakdelen jeg kan komme på i farten er at den er helpolert.
Skikkelig bling med andre ord.
De første ripene vil derfor synes svært tidlig.
Har du håndledd til den er det bare å kjøre på.:)
 
Breitling SA er en kul klokke. Urverket er et 7750 med de fordeler og irritasjonsmomenter det måtte medføre.
Eneste åpenlyse bakdelen jeg kan komme på i farten er at den er helpolert.
Skikkelig bling med andre ord.
De første ripene vil derfor synes svært tidlig.
Har du håndledd til den er det bare å kjøre på.:)

Har bestemt meg for denne. Børste stål, blå skive.
Hva er fordeler og ulemper med urverket?

http://www.urverket.no/breitling-super-avenger-ii-chronograph-bla-stal-o48-mm-p-23427.html

Vurderte denne heritagen, men syns lenka var lite pen

http://www.urverket.no/breitling-superocean-heritage-chronograph-blue-dial-bracelet-p-11162.html
 
Fordelene er at det er vel utprøvd og finnes i "alle" chronographer. Ulempene er akkurat samme grunn.
 
Hva er fordeler og ulemper med urverket?

Som nevnt over er det et svært pålitelig urverk.

Ingen ulemper, men pusher'ne er ikke akkurat smoothe.
Du får den gode gamle 7750-wobble som noen kan finne på å kalle sjarmerende.;)
Ikke akkurat smooth gange på chrono-viseren heller.

Ellers er det jo et dønn solid urverk, men ikke akkurat i den eksotiske enden av skalaen.;)