Solgt Breitling Navitimer JG Mölders51 limited edition (250)

Medlem
8. nov. 2015
Innlegg
8
Sted
Sortland
Selger denne uhyre sjeldne Breitlingen. Klokken er etter Werner Mölders som var den første piloten i historien med 100 nedskutte fiendtlige fly. Paradoksen med Mölders var at han selv døde i en flystyrt, men som passasjer på vei i en begravelse.
Jeg mener at det ble forbudt å hedre tyske krigshelter i Tyskland i 2004 og om det var i den forbindelse Breitling valgte å lage denne limited edition av klokken i 2002? Vil påpeke at dette ikke gjaldt 2 verdenskrig men før. Mer om Werner Mölders finner man her:

https://no.wikipedia.org/wiki/Werner_Mölders

Informasjon om klokken:
41,5 diameter uten krone
COSC sertifisert (ganske så uvanlig at den er faktisk)
7750 drivverk
22 i luggene
Nummer 197 av 250

Beskrivelse:
Klokken har noen yderst få hairlines, og har ikke vært i bruk de siste 12-13 årene. Klokken er i utrolig fin stand og befinner seg nå hos Kjell Larsen AS i Sandvika Storsenter hvor det har vært byttet litt pakninger og vært på en liten spabehandling. Merk at det er butikken som har tatt bilder av drivverket.

Butikken ringte meg i dag og fortalte at de hadde hatt besøk av Breitling Europa. Klokken lå fremme og de hadde spurt direkte hva dette var for noe. Han ene hadde vært i Breitling i 12 år og hadde aldri sett denne versjonen.

Klokken befinner seg som sagt på butikken og det er bestilt ny skinnreim til klokken. De som ønsker å se klokken bør avtale dette via meg så skal jeg høre med de om det er greit å ta en titt (tror jeg helt sikkert går fint).

Det følger med boks og ektehetsbevis fra butikken. Det vil også følge med en takst, men denne måtte de faktisk gå via Breitling sentralt for å få; da europa ikke hadde en anelse. Det er laget så få av denne klokken og er lite historikk ute å går. Det ligger en klokke ute på Chrono24 har jeg sett.

Jeg har gode referanser fra TS og ønsker å fortsette med det.

Klokken selges til HBO 33.000 NOK.

Skulle det være noe bytte forslag bør det i hvertfall være noe jeg blir hypnotisert av da jeg helst ønsker et rent salg.

Bilder!!!!