Breitling Navitimer 1967?

Jeg er litt usikker på hva som er riktig pris på denne, ihvertfall uten flere bilder, men her er en indikasjon på hva en Chronomatic kan gå for: Chrono-Matic @ Chrono24.
Kanskje SpaceCowboy har noen innspill her? Han har vel researchet litt på gamle Breitlinger.. :)

Her står det ihvertfall litt mer informasjon historien til Navitimer Chronomatic: Chronomatic history

Men hvis du vurderer den, så ville jeg ihvertfall om mange, og bedre, bilder.
 
Jeg er litt usikker på hva som er riktig pris på denne, ihvertfall uten flere bilder, men her er en indikasjon på hva en Chronomatic kan gå for: Chrono-Matic @ Chrono24.
Kanskje SpaceCowboy har noen innspill her? Han har vel researchet litt på gamle Breitlinger.. :)

Her står det ihvertfall litt mer informasjon historien til Navitimer Chronomatic: Chronomatic history

Men hvis du vurderer den, så ville jeg ihvertfall om mange, og bedre, bilder.

Takk for innspill !
 
Chronomatic-en ja, monsterklokka fra 60-tallet... :) Tipper denne ligger på 47mm, dvs. Panerai-størrelse.

Ja, her må du få en del bedre bilder. Inklusive urverk (slik at du ser serienummer og referanse).

Her har du en bra site for Navitimere generelt og Chronomatic-Navitimere spesielt. Du bør lese dette nøye, finne ut hvilken årgang/serie selgeren tilbyr og etter det sjekke at alt stemmer mht tidsperiode og klokkens forskjellige bestand-deler (typisk visere, skive).

Lykke til!
 
Hei igjen, klarte ikke å holde meg: :)

Sånn umiddelbart (med forbehold om det dårlige bildet i annonsen) ville jeg spurt om time- og minuttviser.

Det kan være en replacement og ikke originalt til klokka. Kan ikke selger svare på det, bør du sjekke nettet og eksempelvis Breitlingsource, et diskusjonsforum kun for Breitling. Her ville jeg søkt på Navitimer Chrono-matic, hands og referansenummeret (som du bør få av selger, står på innsiden av baklokket.)

Hvis den er fra 1967 (eller 1968 som jeg egentlig tror den er) så er dette en referanse 1806 som skal ha Breitling cal. 11 i seg. Har den kaliber 12 i seg, skal den egentlig være fra 1971 eller seinere. Men her brukte Breitling (som Omega) å batch-produsere, slik at det ikke var hundre prosent match mellom årstall og deler.

Siden det er en tidlig utgave, kan dette også være en referanse 816. Er den det, skal det være et Venus 178 verk i klokka. Er det ikke det, så er det en franken. Også hvis det er referanse 1806 og den har Venus 178 i seg er det en franken (sier seg selv egentlig). Men har den et valjoux 72-verk i seg, skal det være en referanse 816-72.

Og for å gjøre det skikkelig gøy: En referanse 816 kan også ha et valjoux 7736-verk i seg (tror jeg). Men jeg er usikker her, er dette tilfellet ville jeg gjort ekstra research på nettet, typisk på Breitling-forumet.

Når du har avklart tilstand, originalitet gitt referansenummer og tidsperiode, kan du søke på nettet for å se hva et tilsvarende eksemplar er verdt.

Men first-things-first: Bedre bilder inklusive innside av baklokk og urverk! :)
 
Redigert:
Siden det er en tidlig utgave, kan dette også være en referanse 816. Er den det, skal det være et Venus 178 verk i klokka. Er det ikke det, så er det en franken.



det er ikke mulig her med den konfigurasjon : krone kl.9, 2 subdials, dato kl.6

Også hvis det er referanse 1806 og den har Venus 178 i seg er det en franken (sier seg selv egentlig).



det er ikke mulig her med den konfigurasjon : krone kl.9, 2 subdials, dato kl.6


Men har den et valjoux 72-verk i seg, skal det være en referanse 816-72.



det er ikke mulig her med den konfigurasjon : krone kl.9, 2 subdials, dato kl.6

Og for å gjøre det skikkelig gøy: En referanse 816 kan også ha et valjoux 7736-verk i seg (tror jeg). Men jeg er usikker her, er dette tilfellet ville jeg gjort ekstra research på nettet, typisk på Breitling-forumet.



ikke det her heller.

uret her er sannsynligvis fra den pre-serien av 1806 som ble presentert i 1968 men kassen kan veldig godt ha et serienummer som stemmer med 1967 : vi må huske at Breitling brukte den samme kassen til alle ref og kassen er forboret med hull for de forskjellige verkene som er tettet igjen.
Pizza-en er kul klokke, veldig sjarmerende om ikke vakker men cal.11 og 12 kan bli tricky når de først trenger en service.
En 1806 finner man for alt mellom kr.10.000, og 25.000, men selv de billigste kan ligge i mange år før de blir solgt.
 
det er ikke mulig her med den konfigurasjon : krone kl.9, 2 subdials, dato kl.6

Det har du helt rett i. :)

Jeg støttet meg til denne gode Navitimer-siten, men blingset ift skivekonfigurasjon. Takk for korrigeringen.

For ordens skyld her er et bilde av 1806:

nav702.jpg


Her er et bilde av 816 som jeg blandet med:

816.jpg
 
Redigert: