Breitling Chrono-matic på full overhaling i Sveits. Trenger råd!

Helt enig i det som skrives her. Ubegripelig at Breitling, med Georges Kern i spissen som pusher heritage så mye som de nå gjør, (spesielt hos UG), foreslår å redusere en nydelig klokke i det som ser ut som veldig fin stand, kun for å tjene litt ekstra? Greit nok å tilby skivebytt som et alternativt, men å anbefale det er vel på grensen til lureri. Er produsentene så desperate for tiden?

Når man leser om alt som byttes ut, til og med service-kasser. Hva vil en klokke som ikke har noe originalt igjen koste å bygge? Det bør jo ikke være mindre enn ny klokke..
Hører jo om at Tudor bytter verk osv… Reparerer de verkene eller blir en del av de bare byttet i nye?

Når man leser om alt som byttes ut, til og med service-kasser, kan man som meg lure hva en klokke koster kontra kostnaden i reservedeler? Hva vil en klokke som ikke har noe originalt igjen koste å bygge? Hører jo om at Tudor bytter verk osv… Reparerer de verkene eller blir en del av de bare byttet i nye?
Mer man produserer, og mer man senker produksjons prisen, og man kan finne seg med veldig lave kostnader, alt i alt.
Hvis folk visste hva produksjons kostnadene var, de fleste hadde vært såpass forbanna at salgene hadde vært å stupe kraftig som F.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Zcorpio og Tannhjulet
Polering er jo en annen faktor som 'gjerne utføres ved service'.
Dette er også noe å styre unna. Det er ikke uvanlig at polerer fjerner både kanter og hjørner på kassen.

Flott klokke. For all del, ikke la de rote med noe annet enn urverket! Det tar bort hele klokkens magi. Og underordnet det så ødelegger det også klokkens monetære verdi.
Hele poenget med en sånn klokke er patinaen og uttrykket for livet klokken har levd.

Ja, som sagt, er det nok mulig at det handler mest om opptjening på service.
Men da går det over integritet som selv peker på lidenskap i historiske gjenstander et varemerke burde ha etter så mange år på banen.
Breitling har tross alt en historisk verdi i klokkeverden.
Jeg håper virkelig at klokken til @Zcorpio kommer tilbake på den beste måten, og original som det går an.
Som tidligere sagt, vet jeg hva det er å bli i sånn posisjon, og det kan bli litt nervepirrende.
For sånne originale klokker er nok sjeldne.
Vis vedlegg 393464
Takk du skal få beskjed :) Ellers litt av et smykke du har der!