Breitling Aerospace

Medlem
2. mai 2008
Innlegg
29
Sted
Konnerud - Drammen
Jeg har sett på noen Breitling Aerospace, har dere noen kommentarer å komme med?
Vet dere hva nypris er på den? (titan og gull).

Jeg liker klokka, men vet ikke helt om jeg blir fortrolig med det digitale..
 
Ifølge katalogen er listepris 25190,- for standard versjon med titan-lenke og den som er med 18karat kasse koster 104 140,-
Personlig liker jeg ikke quartz klokker.. men de holder jo jævlig god tid da! :)

Du har ikke sett noe på superocean,chronomat evolution eller avenger-klokkene til breitling da?
Hvis det er digital-visning du er ute etter har jo også emergency-klokkene til breitling dette.
 
Jeg har en 1995 Breitling Aerospace som jeg vurderer å selge..

Den er i titan med blå skive, gull ryttere, har både orginal stålenke og orginal skinnrem (brun buffalo med hvite sting)
 
Jeg såg det låg en på finn.no til 7500,- / bud, men den ble solgt..
Den hadde nok ikke gull og kostet over 100k ny :)

Jeg får titte litt rundt på annet, blir ikke fortrolig med det digitale..
 
Ja, de er ikke så mye verdt lenger desverre, men en god klokke for den som vil inn i klokkeverden for en billig penge. Man kan jo bare slå av det digitale displayet, så trenger ingen se den har det ;)
 
Breitling Aerospace er en flott klokke, som jeg kjenner godt. Personlig synes jeg den er mer "seriøs" enn de mer flashy B-1/ Airwolf modellene. Ikke noe galt med Quartz, det passer godt til det pilot-profesjonelle imaget til Breitling. Den har litt "Instruments for professionals" over seg. :) Et bra bruktkjøp, mener jeg.

Operasjonen med en krone er genialt enkel, og det som virkelig skiller klokken ut blant alle andre quartz-ur. Den er også meget behaglig å ha på. Selv om den er forholdsvis stor er den lett og lav. Men, blant quartz-klokker synes jeg personlig at Tissot T-touch er det grommeste.

Jeg hadde den titan/ gull modellen du har i tankene, en 2004 modell. En elegant sak. Solgte den på Finn. Disse er forholdsvis rimelige i utlandet.. Tydeligvis en modell som taper seg fort i verdi. Men de er ofte dyre på bruktmarkedet i Norge.

wristshot_hake.jpg


DSC_3690.jpg


DSC_3674-1.jpg


DSC_3647.jpg


DSC_3645.jpg


Aerospace har vært i produksjon helt siden midten av 1980-tallet, så det er virkelig en modell som har plass i Breitling-historien. De beste er som så ofte de nyeste. De nyere er også Chronometer-sertifisert. Google "Breitling Aerospace model history", og du vil finne en bra side på watchuseek om hele modellhistorien.

Den nyere "Aerospace Avantage" modellen jeg har nå har større, 42mm kasse, backlight og bredere lenke (22mm mot 20 på de gamle). Det nye designet er mer flashy, i tråd med tiden. En ting jeg savner er at tallene 3,6,9,12 er polerte og ikke lenger er selvlysende. De skråstilte selvlysende tallene på den gamle modellen var tøffe! B) Professional II-lenken er også temmelig vanskelig å justere.. Den eldre modellen brukte Aerospace-lenken. Bra lenke, med et fjærbelastet ledd, men den har kun single-fliplock klaspe. Kanskje litt gammeldags design. Den har gått ut av produksjon med den nye modellen.

P5280748.jpg


P5280751.jpg


P5280752.jpg


Det er greit å ha en nøyaktig klokke som en kan stille alle de mekaniske etter..

P5280753.jpg