BREGUET XX II. Hva synes folket?

Medlem
7. jan. 2014
Sted
Hole / Buskerud
th_BREGUETXXII_zpsb730e7e0.png

Fant annonse for Breguet Type XXII flyback chronograph 10Hz i Watch Time des. 2013.

I mine øyne er dette uret noe av det kuleste jeg har sett på lenge! Første serieproduserte mekaniske chronograph med 10Hz / 20 slag pr. sek. Eneste jeg ikke liker er tykkelsen og kanskje at den har sort skive.

Uret har en diameter på 44 mm, tykkelse 17,3 mm, vanntett 100m, 45 timer gangreserve. Pris på nette rundt kr 95 000,-. Da koster vel uret her på berget kr 120-130 000,-?

På YouTube kan man høre på tråkkefrekvensen, den er ekstrem!

Hilsen Richard

Redigert:
Er dette et ur med det nye oljefrie verket?
Så høy frekvens gjør vel at oljen nærmest spruter... Men vet at breguet har utviklet verk med magneter for å lage verk uten olje på balanse, anker og escapement.

Kikket på denne hos Tidemann i fjor. Mener prisen lå på 136K - ta akkurat det med en stor klype salt. Som du sier så er den ganske voksen, men du verden for et urverk.

Er dette et ur med det nye oljefrie verket?
Så høy frekvens gjør vel at oljen nærmest spruter... Men vet at breguet har utviklet verk med magneter for å lage verk uten olje på balanse, anker og escapement.

Breguet skriver: "This major techincal innovation is made possible by the physical properties of silicon and the lighter weight of the escapement components".

Dette forklarer kanskje noe om hvordan de får uret til å "tråkke" så fort, uten bruk av olje!?

Hilsen Richard

Redigert: