Trukket Breguet Transatlantic Type XXI (Ref. 3810)

Medlem
1. april 2011
Innlegg
13
Sted
Oslo
Vurderer salg av denne for å finansiere nye prosjekter.

Kjøpt ny i 2011 hos Tidemann, og kommer komplett med boks og papirer (kvitteringen er derimot dessverre falmet og uleselig).

3810-en har blant annet; chrono med flyback, datovisning, 24t markør (høyre subdial), sekund, minutt og timevisning, alt sittende på nydelig brun ruthenium skive og pakket inn i en 42,5 mm kasse.

Bezelen fremstår som litt slitt med noen hakk og markørene 10, 20 og 40 behøver en re-paint. Har snakket med Nymans Ur i Stockholm og de estimerer en kostnad på SEK 1.000 for polering av bezel og re-paint av markører. Den originale aligator-remen tørket ut og ble ødelagt. Klokken står nå på en brun lærrem av bison-lær med beige sømmer av merke Diloy. Her har jeg derimot en ny rem i bestilling hos Bjerke, en original Breguet-rem (kalv), men da den tilhørende modell 3817 for å få en litt røffere look på klokken.

Jeg må fortsatt ha en klokke så kom gjerne med bytteforslag (inntil 10.000) som delebetaling.

Ønsket pris: 43.000,- (kjøper står da for polering av bezel og overtar bestillingen min hos Bjerke, dersom det er ønskelig)

Originale bokser:
IMG_0089.jpg IMG_0092.jpg IMG_0093.jpg

macro bilde:
L1130566.jpg

Som vist på bildet under har markørene mistet lakk (kan re-paintes)
FullSizeRender.jpg

IMG_0358.JPG
IMG_0360.JPG
 
  • Liker
Reaksjoner: Kurt, mgm88 og sonman
Bump!
Har også fått noen spørsmål på hvordan jeg har klart å slitt ut markørene på bezelen. Siterer Nymans Ur: "Vi ser det på en och annan Breguet som är några år gamla att färgen har delvis lossnat på bezelringen."