BMW

DJ41

Støttemedlem
Medlem
5. jan. 2022
Innlegg
399
Sted
Møkkavær
Er det noen som har gått fra 5 serie G30/31 og til i4 M50/60.
Er det en nedtur ang kvalitetsfølelse / kjøreopplevelse. Plass er ikke noe teme for meg da guttene har flyttet ur.
Trenger heller ikke el da jeg kjører lite, det er kun bytte syke som holder på å slå inn.
 
Er det noen som har gått fra 5 serie G30/31 og til i4 M50/60.
Er det en nedtur ang kvalitetsfølelse / kjøreopplevelse. Plass er ikke noe teme for meg da guttene har flyttet ur.
Trenger heller ikke el da jeg kjører lite, det er kun bytte syke som holder på å slå inn.
Prøv en G11/G12 7-serie med V8. Det tror jeg er en vinner. El vil du ikke ha.
 
  • Liker
Reaksjoner: Blodstrupmoen
Min erfaring er at en i4 M50 kjører ringer rundt en G30/31. Den er smidigere, går som et uvær og hvis man liker litt aktiv kjøring, er jeg ikke i tvil.

Plassen foran er omtrent den samme, merkbart trangere bak i en i4, men bilen oppleves som skarpere på svingete veier. Hvis du skal ha en G30/31 med åtter, begynner det å koste litt, men 540i med sekser og 340hk er en fin kombo, dersom bensin er å foretrekke. Går mer en godt nok, men kjøreopplevelsen er litt distansert, sammenlignet med en i4 M50, imo.

Plenty med godt utstyrte i4 M50 på finn med lav km, og så er det stadig kampanje på nye som ikke ligger så veldig mye over i pris.
 
  • Liker
Reaksjoner: Ivar
Min erfaring er at en i4 M50 kjører ringer rundt en G30/31. Den er smidigere, går som et uvær og hvis man liker litt aktiv kjøring, er jeg ikke i tvil.

Plassen foran er omtrent den samme, merkbart trangere bak i en i4, men bilen oppleves som skarpere på svingete veier. Hvis du skal ha en G30/31 med åtter, begynner det å koste litt, men 540i med sekser og 340hk er en fin kombo, dersom bensin er å foretrekke. Går mer en godt nok, men kjøreopplevelsen er litt distansert, sammenlignet med en i4 M50, imo.

Plenty med godt utstyrte i4 M50 på finn med lav km, og så er det stadig kampanje på nye som ikke ligger så veldig mye over i pris.
Problemet er at jeg har en superfin 540i.
M50 er på tur ut virker det som, de vidrefører kampanje på M60. Ny M60 bra utstyrt med vinterhjul og servicesvtale ca 670k
 
Problemet er at jeg har en superfin 540i.
M50 er på tur ut virker det som, de vidrefører kampanje på M60. Ny M60 bra utstyrt med vinterhjul og servicesvtale ca 670k

Hvis du ikke har kjørt en i4 i det hele tatt, vil jeg anbefale deg å få booket en tur i en i4 M50 hos nærmeste forhandler (M60 er vel ikke i landet ennå), så får du sammenlignet med 5-eren du har. Regner med at du finner ut hva du liker best da.
 
Kjører du 540i i dag og ikke har et veldig sterkt ønske om stivere og mer kjøresterk bil så hadde jeg ikke kjøpt i4. Den er et presisjonsinstrument ved aktiv kjøring på svingete veier, men få ting ellers slår 5-serie med sekser.
 
Hvis du ikke har kjørt en i4 i det hele tatt, vil jeg anbefale deg å få booket en tur i en i4 M50 hos nærmeste forhandler (M60 er vel ikke i landet ennå), så får du sammenlignet med 5-eren du har. Regner med at du finner ut hva du liker best da.

En bekjent har en I5 m60 . Artig bil som går godt.