Bluey - Harry eller dritfin?

Medlem
5. feb. 2012
Innlegg
11
Sted
Larvik
Hello!
Jeg har gått hen å forelska meg i Rolex. Må si at jeg, som sikkert mange andre nybegynnere, har falt for Submariner. Nå er jeg ørlitegranne pimpy av meg og syns at blå sub med delgull er en nydelig klokke. Pen og sammensatt. Nå er det slik at jeg helst vil kjøpe en slik splitter ny, men jeg ser jo at det stadig ligger noen på finn til 20-30k under butikkpris.
Spørsmålene mine:
1. Hvordan kan man selge disse klokkene så mye billigere?
2. Jeg liker også sub sort/stål, bør jeg velge dette som første Rolex?
3. Kan man gå til feks Bjerke å få uret sjekket for ekthet før man kjøper på feks finn.no?

Andre tips/innspill mottas med takk :)
 
Hello!
Jeg har gått hen å forelska meg i Rolex. Må si at jeg, som sikkert mange andre nybegynnere, har falt for Submariner. Nå er jeg ørlitegranne pimpy av meg og syns at blå sub med delgull er en nydelig klokke. Pen og sammensatt. Nå er det slik at jeg helst vil kjøpe en slik splitter ny, men jeg ser jo at det stadig ligger noen på finn til 20-30k under butikkpris.
Spørsmålene mine:
1. Hvordan kan man selge disse klokkene så mye billigere?
2. Jeg liker også sub sort/stål, bør jeg velge dette som første Rolex?
3. Kan man gå til feks Bjerke å få uret sjekket for ekthet før man kjøper på feks finn.no?

Andre tips/innspill mottas med takk :)

1. Nå er det vel slik at gull slettes ikke er for alle, og dermed en smalere nisje. Norge er vel heller ikke noe utpreget land hvor gullklokker på herremenn er noe man ser overalt. Drar man til Dubai, så er det knapt en stålklokke å se på noen av gutta. Markedet bestemmer etterspørselen, og er etterspørselen lav så faller prisene.
2. Ja - gjorde det selv, og har ikke angret ett sekund. Utrolig anvendelig klokke som passer like godt til camo på skytebanen som med smokingen på middag.
3. Ja

KAB
 
Jeg var veldig nærme 16613, men "fornuften" sa sort skive. Jeg skal ha en, men da må det bli i tillegg til Sea-dwelleren....en gang ;)
Bortsett fra bedre lenke på 116613 er blåfargen mye penere på 16613, min mening i hvert fall.

Når det gjelder pris så ligger vel TT ca 30% over SS som ny, etter få år ligger bruktprisen på ca. samme nivå, muligens ikke viktig men kjekt å tenke på om smaken skulle forandrer seg...
 
Overskriften burde vært "Bluey, harry OG dritfin"

Jeg syntes den har en fot plantet godt i hver av de to kategoriene! ;)
 
Bluey er fin på nato.

Vanlig sort sub er fin til alt!

Kjøp en vanlig først, og se litt på det;)
 
Personlig ville jeg kjøpt en i stål. Det er rett og slett fordi jeg synes TT er like harry som adidas grilldress og senket 240...
 
Nå skal jeg ikke ta like hardt i som Golfballen men må si meg enig i at sort på stål ser best ut. Tenker det også er mer brukervennlig i det lange løp.
 
116613 er et nydelig ur. Ikke harry i det hele tatt synes jeg. Hvis man har lyst på en gull klokke er TT perfekt da lenken har stålkanter slik at den ikke riper så lett. Stål-kassen er også en fordel framfor gull.
Går til alt :)
 
Harry? Litt...

Dritfin? Oh yes! :D

576306_333943509993722_168442606543814_833562_1435145125_n.jpg
 
Helt klart dritfin:) jeg er helt forundret over hvor kjapt smaken på klokker kan forandre seg, for 6mnd siden hatet jeg TT, og kunne aldri tenkt meg det, men nå synes jeg plutselig de er vannvittig stilige! Man møter seg selv i døra ukentlig i denne hobbyen, ihvertfall gjør jeg det:)
 
Helt klart dritfin:) jeg er helt forundret over hvor kjapt smaken på klokker kan forandre seg, for 6mnd siden hatet jeg TT, og kunne aldri tenkt meg det, men nå synes jeg plutselig de er vannvittig stilige! Man møter seg selv i døra ukentlig i denne hobbyen, ihvertfall gjør jeg det:)

Ja spesiellt når man frekventerer fora som dette.
 
Synes jeg må rykke ut å forsvare denne;) Dette er min absolutte favoritt Rolex! Eier selv både 16613SEL, og nye 116613 med blå skive. Klokken var min grail i tenårene, dette sitter fortsatt i. Må nok si meg enig i at jeg trives best med 16613, blåfargen har litt mere "sting" i seg.

Men 116613 har den nye "Rolex blå", fargen som nye generasjoner kommer til å elske
eller hate de neste 30 år. Jeg elsker begge :)

AW:)
 
Utelukkende elsk/hat. Tafset litt på en kunde sin og fargen er jo virkelig, virkelig fantastisk. Elsker å holde den i hånden og ha den på armen.

Men samtidig.. vet ikke om jeg vil ha en slik selv.

Det er en utrolig fascinerende klokke i hvert fall. Gjør hva du selv vil ;).
 
Wow! Takker for overveldende respons :) Ble mer interessert i begge to etter denne runden. Tør ikke tenke en av hver. Eller...?
 
Så at jeg hadde oversett et konkret spørsmål du hadde;

Ja, stål + sort bør man ha som første og nummer én. Den passer til alt og kan brukes i alle anledninger. Noe jeg ikke er helt sikker på om jeg vil si om halvgull, blå Rolex ;).
 
Veldig harry, ikke fin... Men fytti pokker å jeg vill ha en!!! :D

Edit: Stygg-fin er det lov å si? :D