Bluesound eller Sonos?

Medlem
13. mai 2014
Innlegg
861
Sted
Drøbak
God aften asylanter!

Har ett enkelt spørsmål, som trolig ikke har ett like enkelt svar??

Jeg skal gå trådløst lydmessig, primært for bruk på kjøkken og terrassen, men ser også for med å hooke opp Arcam'en i stuen på sikt.

Kriterier er, og i prioritert rekkefølge:

- Lydkvalitet
- Byggekvalitet
- Brukervennlighet
- Levetid med tanke på teknologi etc.

Noen med egne erfaringer fra det ene eller andre?

Takker for svar

KH
 
Lydkvalitet: Bluesound

Brukervennlighet/levetid: Sonos uten tvil.

Skal det brukes i flere rom samtidig er det faktisk bare sistnevnte som et verdt å vurdere. Har hatt begge deler selv, og det er kun sonos som har fått bli værende...
 
Skal det brukes i flere rom samtidig er det faktisk bare sistnevnte som et verdt å vurdere. Har hatt begge deler selv, og det er kun sonos som har fått bli værende...

Ok? Så Bluesound fungerer ikke tilsvarende Sonos som multiroms løsning? På hvilken måte? Har sett for meg at multirom er ryggraden i alle slike systemer..
 
Ok? Så Bluesound fungerer ikke tilsvarende Sonos som multiroms løsning? På hvilken måte? Har sett for meg at multirom er ryggraden i alle slike systemer..

Alle produsenter løser styring på litt forskjellig måte, og sonos har funnet den beste løsningen. Multirom blir for tungvint og ustabilt hos bluesound med mindre alt er kablet. Dette er ikke like viktig med sonos før man kommer opp i mange enheter (10+).

Jeg vil anbefale at du tester systemene. Jeg er rimelig sikker på at du ender hos Sonos.
 
Jeg har Sonos i stue, (playbar), kjøkken, (Play 1), soverom, (Play 3), terrasse, (3x Play 1) og bad (Play 1), og jeg synes det funker dødsbra! Brukervennligheten er meget bra, enkelt å sette opp og lydkvaliteten er akkurat passe bra.
 
Ble ingen av de nevnte, landet derimot på Heos by Denon! Fantastisk lyd, godt og bredt lydbilde og god nok i bunnen, er tross alt skoesker vi snakker om her. I mine ører gruser denne Sonos på både lydkvalitet og kvalitetsfølelse generelt. Multirom skal funke bra, parring for fullverdig stereo kun på de to minste variantene per dags dato, men det er vistnok en update rett rundt hjørnet også for de to større utgavene.

Takker for tips, selvom de ikke ble fulgt :)
 
Nå antar jeg dere snakker om høytalerne og ikke WIFI-streaming.

Kan dog komme med innspill. Kjøpe Bluesound Nodee for å bruke som mediaenhet til B&W 683.

Fungerer helt perfekt, og lydkvaliteten er upåklagelig. Litt kjedelig hvis nettet er ustabilt, men da plugger jeg bare inne USB.

Litt Off Topic denne, men kanskje noen får noe ut av den :)