Blitt tilbudt Rolex i bytte mot min MC - Hjelp?

Kommer litt sent til festen her skjønner jeg, men i og med at omregistrering av et motorkjøretøy er inne i bildet og du får verifisert ID stiller du mye tryggere enn om det var en luring som kom med bare en bankoverføring eller en annen ikke-sporbar verdigjenstand i bytte.

To punkter jeg vil legge til som jeg ikke så umiddelbart når jeg kikket i tråden:

- Sjekk at pengene som bytter hender går til samme navn som den du møter og får verifisert ID til. Oppleves kanskje ikke like viktig når det er du som sender fra deg penger, men veldig greit at det ikke er noe tull med tredjeparter, enten det er en del av direkte svindel eller "gjeld til en kompis fordi sånn og sånn". Det må "rolex-mannen" ordne selv, hold din transaksjon så ren og ukomplisert som mulig.

- Sjekk at serienummer på uret stemmer med det som står på papirene, både servicepapiret og eventuelt originalt garantikort
 
Da var handelen gjort.

Jeg er en motorsykkel fattigere, men en klokke rikere, og jeg må si det føles veldig bra.

Alt av "ærlighetssjekker" ble gjort skikkelig, og dersom det er noe i veien med denne klokken, vil jeg aldri tro på at selgeren kunne visst om det. Serienummer matchet fint med papirer fra Askeland og alt i alt ser klokke og lenke ganske bra ut for mitt relativt utrente øye. Satser på at ingen av dere ser noen feil på vedlagte bilde :giggle:

Takker for all hjelp, kommentarer og tips! Veldig kjekt å ha et godt og konstruktivt community å rette seg til når en situasjon som dette dukker opp.
Klokke.png
 
Da var handelen gjort.

Jeg er en motorsykkel fattigere, men en klokke rikere, og jeg må si det føles veldig bra.

Alt av "ærlighetssjekker" ble gjort skikkelig, og dersom det er noe i veien med denne klokken, vil jeg aldri tro på at selgeren kunne visst om det. Serienummer matchet fint med papirer fra Askeland og alt i alt ser klokke og lenke ganske bra ut for mitt relativt utrente øye. Satser på at ingen av dere ser noen feil på vedlagte bilde :giggle:

Takker for all hjelp, kommentarer og tips! Veldig kjekt å ha et godt og konstruktivt community å rette seg til når en situasjon som dette dukker opp.Vis vedlegg 301442
Gratulerer :) flott klokke!
 
  • Liker
Reaksjoner: Traimar
Da var handelen gjort.

Jeg er en motorsykkel fattigere, men en klokke rikere, og jeg må si det føles veldig bra.

Alt av "ærlighetssjekker" ble gjort skikkelig, og dersom det er noe i veien med denne klokken, vil jeg aldri tro på at selgeren kunne visst om det. Serienummer matchet fint med papirer fra Askeland og alt i alt ser klokke og lenke ganske bra ut for mitt relativt utrente øye. Satser på at ingen av dere ser noen feil på vedlagte bilde :giggle:

Takker for all hjelp, kommentarer og tips! Veldig kjekt å ha et godt og konstruktivt community å rette seg til når en situasjon som dette dukker opp.
Vis vedlegg 301442

Gratulerer!
Den kommer du til å bli fornøyd med i de kommende årene.
8