Blazer

adio

Støttemedlem
Medlem
24. des. 2009
Innlegg
1.574
Sted
Bergen
Skulle hatt en ny blazer.. Skal vi si max kr. 3500?

Kom med tips! Forøvrig kan dette gjerne bli en tråd for å diskutere jakker i alle prisklasser!
 
Har en fra Ricco Vero som sitter fint.
Ellers har jeg en fra Sand som sitter som ett skudd.
Ligner litt på denne:
6814-STAR-SOFT-1.2-E.P.-2.jpg


Har litt sansen for denne fra Sand:
6809-STAR-E.P.-2.jpg
 
Skulle hatt en ny blazer.. Skal vi si max kr. 3500?

Kom med tips! Forøvrig kan dette gjerne bli en tråd for å diskutere jakker i alle prisklasser!

Hva slags blazer skal du ha? Blå, grå eller annen farve? Ull, bomull, lin eller en blanding? Ustruktert eller strukturert? Blir litt det samme om å spørre "Skulle hatt ny klokke" ;)

Personlig har en en klassisk strukturert blå blazer i ull fra Hugo Boss til litt mer formelle sammenhenger, også har jeg ett par forskjellige ustrukturerte til casual bruk. Gant og Massimo Dutti har fine blazere til slikt bruk og begge merkene bør ligge innenfor ditt budsjett :)
 
Bare for å være vanskelig, det heter ikke blazer! Det som her omtalses blir vel mer korrekt å kalle for sportsjakke?

Info om blazer her: http://no.wikipedia.org/wiki/Blazer

Når det er sagt, er jeg selv på jakt etter en ustrukturert sportsjakke til verdagslig bruk. Problemet mitt er at den må komme i str ekstra lang. Noen som har tips?
 
Vet ikke hva jeg skal ha :)

Hvilke merker er det som er sterkt undervurdert mener folk? Er jo noen merker som blir kjørt hardt på fra en del butikker og importører, Morris for eksempel. Ikke det at jeg ikke liker Morris, men det er jo alltid noen som ikke slipper frem :)
 
Har selv en fra Oscar Jacobsen, som jeg er veldig fornøyd med.
Fikk endel hjelp til å velge ut riktig str. osv på follestad ved Karl Johan.