Blancpain-tråden

Friskt! Den er jo råstilig i blå/keramisk. Den i stål (som jeg også har) digger jeg også, men som med alle klokker så er man redd for dinger, hakker og riper. Prøver ihvertfall å unngå å bruke klokken når jeg vet at en beater Seiko kan gjøre samme nytten i de timene man styrer på med vedhugst, skifte dekk på bilen, grave i hagen etc etc.
Det er jo selvsagt også litt tullete, i og med at jeg ikke har noen andre planer enn å la klokken bli arvegods, så kommer ikke til å bety noe for neste generasjon om den har noe riper som "han far" har laget en gang på 2020-tallet. :giggle:
 
En Seiko eller beater (fysj verste ordet som finnes) kan aldri gjøre samme nytten de timene en hogger ved i skogen. Tenk så jææævli å få et tre i hodet og ligge der å ebbe ut mens man ser på en Seiko5 samtidig som Bathyscaphen ligger hjemme.
Fytti katta, det er helt sant, her er det bare å få bestilt en egen vedhugger-klokke med en gang! Må sjekke hva Blancpain har som kan passe! :mrgreen:
 
  • Elsker
Reaksjoner: Chronodiver
39C03B6E-49C4-42E6-BCD3-360D34857C22.jpeg

Denne anbefaler Isåfall jeg når det skal jobbes med litt større plank!
 
Både denne, forrige generasjon titanutgave og den opprinnelige ceramizedtitaniumutgsven er modeller høyt på ønskelisten min. En forrigegen titanutgave glapp foran øynene på meg ifjor høst. Utrolig synd. Den sorte skiven på den er helt magisk
 
Denne og den blå keramiske er mine topp 2:love:
Så flott. Prøvd den blå flere ganger. Fantastisk! Ja da blir det elle melle på hvilken du venter på.

Veldig kjekt å følge Bathyscaphe siden lansering i 2013. Sakte men sikkert er den i ferd med å posisjonere seg der den fortjener å være. Hva 43mm utgaven angår kan jeg for egen del ikke si annet enn at aldri har man tatt så feil.
 
Jeg har absolutt ingen bjørnelabber, men etter å ha prøvd 38 og 43 konkluderte jeg med at 38 ble for liten og at 43 var helt perfekt. Dersom jeg hadde tatt bilde av klokkene på hånda hadde sikkert resultatet vært annerledes, så det er viktig å ikke dømme klokkestørrelser ut fra bilder på nett.
 
Da ble denne vakre saken med meg hjem fra Bjerke i dag.
Vis vedlegg 285006
Gratulerer så mye!
En nydelig klokke av en produsent som får alt for lite kjærlighet.

Jeg testet disse to for ikke så lenge siden. Får se hva jeg ender med til slutt…
 

Vedlegg

  • 7FB71D29-849B-49BF-AB44-8340A9C78E2F.jpeg
    7FB71D29-849B-49BF-AB44-8340A9C78E2F.jpeg
    125,5 KB · Visninger: 0
  • 637A2851-4AF2-4BCD-B1DB-4A8CF4D47EA0.jpeg
    637A2851-4AF2-4BCD-B1DB-4A8CF4D47EA0.jpeg
    116,3 KB · Visninger: 0
Redigert:
Gratulerer så mye!
En nydelig klokke av en produsent som får alt for lite kjærlighet.

Jeg testet disse to for ikke så lenge siden. Får se hva jeg ender med til slutt…
Du kan ikke gå feil med noen av de. Som Chronodiver sier, dette er en undrvurdert produsent i forhold til andre. Modellen jeg var heldig å få satt kloa i er en perpetual med Blancpains egne løsninger, dvs under lug regulering av komplikasjonene (ved behov) og at du kan regulere de når som helst i døgnet. Setter også pris på at modellen er i stål og ikke i gull varianter som er vanlig for modeller på dette nivået.