Blancpain brukt av norske styrker ?

Jeg stusset også over den. Hadde vært kult å se det dokumentert :D

Jeg måtte i så fall kjøpt en, uansett pris. Så kanskje best om ingen finner ut.

Onkelen min som har jobbet i de fleste grenene innen Forsvaret har en Fifty Fathoms.
Hvor han har plukket den opp er jeg usikker på, han jobbet hovedsaklig i hæren til han ble flyttet over til NATO.

Kan spørre han neste gang jeg møter han.:D

Onkelen min som har jobbet i de fleste grenene innen Forsvaret har en Fifty Fathoms.
Hvor han har plukket den opp er jeg usikker på, han jobbet hovedsaklig i hæren til han ble flyttet over til NATO.

Ser frem til å høre historien! :)

Nydelige klokker! Ser at de skriver i artikkelen at Fifty Fathoms ble unfanget før Rolex Submariner. Begge ble laget i 1953, men jeg trodde den almenne oppfatningen var at Rolex var først? Finnes det noe endelig svar på dette?

Er ikke dette spørsmålet for viktig til å utsettes til neste familietreff? Tror du må ringe han etter middag...:)

Jeg tror ikke konsensusen er helt klar på den, topale. Jeg har lest mange steder at Rolex kopierte endel elementer fra FF, men ble lansert først likevel.

From what I understand there's never been much real resolution to the FF/Sub debate. From what I recall the Sub was announced first (Basel '53?) but the FF was delivered first in small numbers to French military. Whether that constitutes a true "market release" is where the question gets a little sticky, and as I understand it Rolex is typically given credit for fisrt bringing a proper dive watch to the civilian market. This is based on a rather foggy understanding on my part though, so don't quote me. Personally, I consider the FF and Sub to be contemporaries and close enough in release to be considered relative equals.

(Fra MWR forum.)