Blåblazer

Medlem
6. sep. 2010
Innlegg
550
Sted
Oslo
Dette er egentlig en fortsettelse av en liten meningsutveksling som dukket opp i en helt annen tråd. Men spørsmålet er egentlig ganske enkelt:

Er den klassiske blåblazeren med messingknapper hot, eller not?

Jeg sverger i alle fall til en skikkelig klassisk blåblazer når anledningen byr seg. Riktig nok ikke dobbeltspent (selv om det begynner å bli hot igjen), men en moderne Corneliani tolkning av en klassiker

With me or against me?
 
Jeg har en slik blazer i skapet og bruker den sommerhalvåret. Enten til gråbukser eller chinos i ymse farver. Brukte den tilogmed til shorts på en fest i sommer til stor suksess
 
Ja, jeg har en enkeltspent blåblazer med messingknapper fra RL som er fremme rett som det er...

Så klassisk!:p
 
Et par nystrøkne chinoshorts og et par brune loafers gjør susen. Men jeg er jo bare 21, vet ikke helt om hva den eldre garde synes om denne stilen :)
 
Kunne godt tenke meg en blå blazer når jeg tenker meg om. Er det noen som har anbefalinger på merker når det gjelder blå blazere? Har lyst på en som er litt "kraftigere" enn vanlige blazere, gjerne med litt mønster.

Noe slikt kanskje?

52610Milano-002Web.jpg


Uansett, noen som har noen tips?
 
Liker det. Men synes slike blazere kun skal brukes om vår/sommer.

Marius T: Med shorts? :eek:
 
Jepp med shorts. Ser bra ut i mine øyne, men smaken er som baken :) Bare se på han her.
53110PittiReady_7018Web.jpg
Jeg ville valgt noen andre shorts enn de han har på seg, men han ser rimelig kul ut i mine øyne.
 
Har brukt blå blazer med blanke knapper en hel del i sommer. Denne kan neppe omtales som klassisk, men er vel heller Burberry sin moderne tolkning av den klassiske blåblazeren. Som et medlem av den yngre garde bør man være bevisst på at man trolig balanserer på en hårfin grense mellom stilig og smakløs i et slikt plagg, men om man ikke tar seg selv så seriøst så slipper man unna med det meste. ;) Den styggeste reaksjonen har vært trusler om juling, mens den beste var en ukjent pikes kommentar på "så pen du er" (en ytring jeg har selvinnsikt nok til å innse måtte være fremprovosert av mitt antrekk fremfor noe annet :D).

Er man litt eldre vil jeg si en klassisk blå blazer kanskje er noe av det mer stilige og passende man kan ta på seg når halvformelle anledninger byr seg om sommeren.
 
Jeg synes absolutt det er ett fett plagg. Dog noe sommerlig som flere her inne påpeker.

Skal man derimot ha dobbeltspent så føler jeg at man må ha litt mer tyngde enn en 20-something-jypling :p
fam.jpg
 
En udødelig klassiker.
Desverre befengt med en del klisjeer.
Men dannede mennesker (mennesker med hevet blikk), vil nyte synet!:D
 
Shorts er etter min mening et plagg som burde forbeholdes egen hage, strand, park, landlige omgivelser osv, og har ingenting å gjøre i en gentlemanns bygarderobe...