Blå klokke med drillede lug holes

Medlem
23. mai 2012
Innlegg
348
Sted
Oslo
Hei Alle sammen!

Jeg er på utkikk etter en klokke til maks 10-15000kr som er til en 17-åring.

Han ønsker en sporty klokke med blå skive som hovedsakelig skal brukes på gummireim. Gummireimen må ha kurvede ender som gjør at det ikke noe er glippe mellom kassa og reim.
Han ønsker en klokke med lug holes som går rett gjennom som gjør reimbytte til nato og skinnreim enklere.
Ønsker dato. Lenke er fordel men ingen krav.

Alternativene jeg har funnet foreløpig men som ikke har truffet helt hundre prosent:

Certina DS Action:

Liker den veldig godt siden han har en Certina DS-1 fra før. Får både lenke og gummireim til denne modellen. Eneste minuset mangler lug holes som går gjennom.


4179_m_rt.png

(bilde lånt på google)

Tissot Seastar 1000 powermatic 80:
Liker også denne veldig godt. Får både gummireim og lenke til denne modellen. Eneste minuset mangler lug holes som går gjennom.

TISSOT Seastar 1000 Powermatic 80 DIVER 02.jpg

(bilde lånt på google)

Oris Aquis:
Liker også denne modellen godt. Ulempen med denne modellen er at man bare kan bruke Oris sin egne remmer og lenke. Etter litt søk har jeg sett at noen har nato adaptere men jeg finner ikke hvor disse er kjøpt.

oris_1.jpg

(bilde lånt av Hodinkee)

Seiko Turtle SRPA21:
Har alt det han har av ønsker med mulighet for lenke, nato og gummireim fra crafter blue men synes kanskje de andre modellene er litt finere og renere i linjene.

Seiko-Prospex-SRPA21-PADI-Turtle-5.jpg

(Bilde lånt av Monochrome)

9682b4_055affc4a28e462abdffbba704c61740~mv2.jpg

(Bilde er lånt av Crafter Blue)

Har dere noen forslag på hvilke andre modeller og merker vi kan ta en titt på?
Hvordan er det å få drilla lug holes?

Setter veldig pris på råd, vink og forslag :)

På forhånd takk for hjelpen!
 
Takk for alle forslag!

Seiko Sumo SBDC003/SBDC033 gikk rett hjem her. En foreløpig favoritt.

Noen flere forslag? :)