Birthyear på forhånd?

Medlem
8. jan. 2012
Innlegg
156
Sted
Bodø
Jeg blir pappa i august. Hurra! I den forbindelse har jeg tenkt å kjøpe klokke til barnet. En birth year på forhånd, rett og slett.

Som flere har gjort før meg, er tanken at jeg skal låne klokka og bruke den til ungen blir stor nok, sånn 18-20 år. Da blir det forhåpentligvis en gave med en viss emosjonell verdi også.

«Problemet» er at det blir ei jente, og da blir det litt vanskelig å velge klokke som passer for oss begge.

Prisområde opp til ca 40.000.

Jeg tenker litt på Nomos Club, eventuelt en Omega Aqua Terra. Har også sett litt på Longines Heritage-serien med mye interessant.

Noen andre med ideer? Ikke for macho, ikke for femi, ikke for dyrt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Alinoe
Hva med Hamilton pioneer pilot. 36mm remake av 70-tallsklokke.... passer både tøffe gutter og jenter...
20210518_185257~2.jpg



Alternativt en lignende modell fra CWC...

(Så kan du alltids legge på litt om at du fikk den under din tid i militæret om du skulle føle behov for det......)
 
  • Liker
Reaksjoner: Birostris
Tenk nytt - kjøp en klokke som barnemoren låner til datteren deres når passende alder. Da får du dobbel kred og slipper å ende opp med en klokke du kanskje ikke bruker så mye fordi du tenker på den som en dameklokke...:)

Jeg syns dette er nærme fasit. Men det er jo kanskje noe i hjertet som helst vil at det er pappas klokke som overrekkes, og i så fall tror jeg mitt forslag ville vært en Tudor Black Bay 36.
 
Gratulerer så mye! Hva med Black Bay 32 da? Men den er vel kanskje litt snau for en gjennomsnittlig kar. Synd Seiko SARB033 er utgått modell, den kunne vært et (rimelig) alternativ.
 
  • Liker
Reaksjoner: Birostris
Hva med noe i 38mm fra noe lite og sært og eventyrlig? (Entry level independent tråden...)
Alt må ikke være dyrt, og evt verditap gir du jo beng i;)

Habring Erwin
Dornbluth
F.ronzon
Steffen Cornell
Ketalaars
Sartory billard

evt... kjøp Rolex bubbleback:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Birostris
Gratulerer!

Hva med en Speedmaster? Ikke altfor stor, ikke altfor liten, funker til alt så lenge du ikke skal bade altfor ivrig med den. Elsket av 100% av femårige jenter i huset her.
 
Har tenkt på noe lignende selv til neste arving. Og mange gode forslag i tråden her, har selv kikket litt på Breitling Chronomat. 32 blir litt for lite som unisex, men 36 kan funke for alle.

 
  • Liker
Reaksjoner: Birostris
Tenkte det samme selv når jeg kjøpte Speedmaster. Både sønn og klokke er fra samme måned. Det gjenstår å se om han har noen interesse i å overta fars slitne Omega om 15-20 år.
 
  • Liker
Reaksjoner: Birostris
Santos Medium tror jeg vil fungere fint på unge damer, den er ikke spesielt stor på hånden. Topp forslag :)
 
Tenk nytt - kjøp en klokke som barnemoren låner til datteren deres når passende alder. Da får du dobbel kred og slipper å ende opp med en klokke du kanskje ikke bruker så mye fordi du tenker på den som en dameklokke...:)

Det ble en slags sånn løsning. Jeg endte opp med å rett og slett kjøpe en barselgave til mor. Min kjære kone er nemlig barnelege og jobber innimellom for Leger Uten Grenser. Hun mangler en vanntett hverdagsklokke, så da ble det en LUG-spesial fra Nomos.

Nomos Ahoi für Ärzte Ohne Grenzen 236/250 produserte eksemplarer.
Inhouse og uavhengig og ikke minst elegant. Jeg liker det. Og mottakeren liker den, ikke minst.

1F4D6990-AB01-4066-8411-0FCF7CA683C4.jpeg
EFEF8E5E-C844-43BE-A480-B4495C9B19FD.jpeg
 
Redigert: