Billigeste klokke-land?

Hm, det blir litt spekulasjon fra min side. Har vel hørt at Malaysia skal være ganske gunstig. Ellers er jo USA og alle land med dollar-følgende valutaer ok for oss nordmenn om dagen.
 
Tror nok landene i Sør-øst Asia med sin valuta basert på USD er billigst, så USA.
Men ikke sikker.....
Synes de landene der er mer "keen on watches" tror jeg :D
 
Hei

Etter å ha reist en del (se min hjemmeside) og samtidig at jeg har vært på jakt etter en IWC klokke så har jeg kommet frem til at Sør-Afrika er den billigste landet. Men dette er selvfølgelig noe som varierer over tid ettersom valuta går opp og ned og priser justeres. For å gi et eksempel. En IWC portofino chronograph ligger på ca 14.500 kroner i Sør-Afrika etter at man får igjen 14% VAT (moms) på vei ut. Her i Norge så er listeprisen 29.500 Kroner.
 
Det Anders og time skriver, er p.t. ganske korrekt. At enkelte merker / modeller kan være prisgunstig i en bestemt periode et eller annet sted på kloden, utelukkes selvsagt ikke. Generellt er det nok slik de to nevnte skriver. ;)
 
Hei

Jeg har sjekket priser både i USA og Malaysia og f.eks. kostet IWC klokken som jeg så på ca 23.000 kroner i en butikk i NYC. En kan nok få den billigere på nettbutikker. Det var Malaysia som var billigst på listen inntil jeg kom til Sør-Afrika:)
 
Jeg har hørt at skatteparadiset Gibraltar ikke er dumt, men selv sparte jeg 14000 på min Breitling når jeg kjøpte den i USA. Like etterpå ble også prisene på breitling justert opp med ca. 500 dollar så må si meg fornøyd :)
 
Mener å huske at jeg fikk tilbud om en Planet Ocean Chrono til 23-24 000 på flyplassen. Med andre ord ganske bra priser. Dette var i ifjor sommer da
 
TCCW skrev:
Mener å huske at jeg fikk tilbud om en Planet Ocean Chrono til 23-24 000 på flyplassen. Med andre ord ganske bra priser. Dette var i ifjor sommer da

Det var jo ikke så galen pris, hvilken flyplass var dette ?

Jeg var i Dubai rett før jul ifjor, da lå en Bentley jeg så på ca 10.000,- billigere enn i Norge.
Litt synd at den lokale valutaen der borte følger Dollaren ganske tett og at kronen var/er så svak, da kunne det straks vært enda billigere. Ellers er de veldig villige til og gi rabatt, og starter ofte med 15-20% avslag uten at man spør.