Biler

Medlem
12. nov. 2007
Innlegg
70
Sted
Kolbotn, Norge
Tja, vil vel si at sammenlikner du med en ny superbil går den jo ikke veldig bra. Det samme gjelder jo for alle biler fra eraen; feks Ferrari 308.
Når det er sagt; denne bilen har 220hk originalt, aner ikke hva som "er igjen" av det, men den går godt. Vil si den går som en tidlig Maserati Biturbo, uten at jeg vet om det sier deg noe.

Dette er riktignok en "baby-Maserati", men likefullt en superbil, og på slike er vedlikehold alfa/omega. Min bil er i svært god teknisk stand.

Den skal være klar til våren, så da kan du jo få prøve den selv!
 
Det skal jo også sies at den Meraken som var med på topgear var jo en standard utegave.. ikke SS, kun SS merke bak ;)
 
Selvsagt SVÆRT viktig å bemerke at min er en SS ja. hehe
JEg fikk forøvrig vondt av å se på den stakkars Meraken i den episoden.
 
Prøver å stable til en road trip sammen med noen kamerater kommende sommer. I den anledning (pluss at jeg ønsker å ha bil i sommerferien) har jeg tenkt litt på å gå til innkjøp av en bil. Ideelt sett en med OK motor, gode kjøreegenskaper, gjerne airbags og stålbjelker, og lett å selge igjen.
Antall seter, coupe/sedan/cab osv. spiller liten rolle.

Noen som har noen tips til en morsom bil?
 
BMW 3-serie og A4 er sikre valg, men litt kjedelig. Vil helst ha noe annet med litt mer sportsfølelse.

Usikker på pris....
Helst vil jeg jo slippe unna billig, men er lite vits i å kjøpe en bil til 40.000 som bryter sammen og må vrakes etter bruk også liksom.

Har kikket litt på Toyota MR2 (den siste generasjonen). Noen som har noen erfaringer eller meninger om den?
 
1994-19997 Maserati Ghibli 2.0. (eventuelt Quattroporte)
Sikkert som banken at den får deg til å glise. Med toliter V6 er den forholdsvis rimelig å ta inn fra utlandet (de beste kuppene gjør du i Italia). Tipper du får inn en OK for ca 200k. Om det er det enkleste å bl kvitt i Norge vet jeg ikke (!). Ellers er vel et sikkert kort en Porsche 911 fra sen 60 eller tidlig 70? Blir ikke mer classy (om du ikke velger noe fra Italia). Skal du på roadtrip bør du jo ha noe som går litt?
 
Har kikket på litt ulike Maserati'er, men jeg er veldig usikker på hvor lette disse er å selge igjen. I tillegg så kommer dette med dritfsikkerhet og også sikkerhet inn i bilde. Sett opp mot prisen føler jeg at dette ikke er en helt tilfredsstillende. Du er jo italiamann, så det blir jo litt annerledes for meg også. ;)

Porsche 911 70-80-tall var i utgangspunktet den bilen jeg ønsket. De er solide, går bra, og er lette å selge. Minuset er først og fremst sikkerheten. Litt usikker på hvor klar jeg er for å legge ut på tur nedover motorveiene i Europa i en blikkboks når jeg vet at jeg lider av kronisk racerbilsjåfør syndrom, hehe.

I en ideell verden ville en tidlig Porsche Boxster være midt i blinken, men den er nok desverre litt dyr. Litt usikker på hvordan jeg skal finansiere dette bilkjøpet i utgangspunktet, så det er greit å slippe unna så billig som mulig. ;) Derfor jeg lukter litt på en MR2, som tross alt kan skaffes for rundt 100k mindre.
 
Hei

Jeg antar at man kan si at jeg har et avslappet forhold til bil. Jeg har kun hatt en bil i mitt liv og det er min Suzuki Swift 1.0 :D Den ruller og går og jeg kjører stort sett bare frem og tilbake til jobben og inn til Stavanger og da er det ikke snakk om så mange km. Men jeg kunne godt tenkt meg en Q7 eller en M3...men så langt har pengene heller gått til ferieturer ;)

Men jeg har en motorsykkel som jeg kan leke meg litt med 8)

sportster_view_to_hogsfjorden.jpg
 
Noen som følger med på Formel 1 her?

FIA publiserte for noen dager siden entry listen for 2008 sesongen.

Ferrari
1 Kimi Raikkonen (FIN)
2 Felipe Massa (BR)

BMW Sauber
3 Nick Heidfeld (D)
4 Robert Kubica (PL)

Renault
5 Fernando Alonso (E)
6 Nelson Piquet (BR)

Williams Toyota
7 Nico Rosberg (D)
8 Kazuki Nakajima (J)

Red Bull Renault
9 David Coulthard (GB)
10 Mark Webber (AUS)

Toyota
11 Jarno Trulli (I)
12 Timo Glock (D)

STR Ferrari
14 Sebastien Bourdais (F)
15 Sebastian Vettel (D)

Honda
16 Jenson Button (GB)
17 Rubens Barrichello (BR)

Super Aguri Honda
18 Takuma Sato (J)
19 Anthony Davidson (GB)

Force India
20 Adrian Sutil (D)
21 TBA

McLaren Mercedes
22 Lewis Hamilton (GB)
23 Heikki Kovalainen (FIN)


Blir interessant å se hvordan Alonso gjør det tilbake i Renault cockpiten.
 
Jeg har nå fått meg deltids jobb på http://www.autovia.no så hvis noen har planer om å ta skrittet over til biler for vidrekomne eller bare vil ha en bil som matcher Paneraien dems, så stikk innom ;)

93_-2059541800.jpg
 
Ai, ai ai :oops: Jeg kjører Skoda Octavia RS :D Min interesse for fine biler er rent teoretisk, jeg bruker pengene helt andre steder.

Skodaen er en ekte sportsbil, dvs den har plass til en haug med sportsutstyr og sporty venner på vei til fjell og sjø :)