BilderCertina DS N2 Q

Medlem
2. mai 2009
Innlegg
381
Er helt ny på dette forumet, men vet alle rede nå at jeg kommer til og kose meg i hjel. Mye flotte bilder og gode poster. Min interesse er primært eldre ut. Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg, jeg kjøpte nylig en Certina DS N2 quartz på loppis( 50 spenn) Jeg tipper at den er fra midten av 80tallet, square med gul urskive. Synes den er pen og se på, den hadde ikke orginal lenken, så satte på en skinnrem jeg hadde.

Det er veldig lite innformasjon om finne om dette uret, i bunn og grunn ingen ting. Kan noen hjelpe meg? Alt er av relevanse.

Den har safirglass, men har dog fått seg et skikkelig hakk, kan dette fikses? Eller må glasset byttes? Hva kan det koste?

mvh

Inge
 
Re: Hjelp!:)Certina DS N2 Q

Hei, velkommen!

Har ikke noe info, men post gjerne et bilder :D

Et safirglass med hakk må nok byttes. Redd for at det koster noen hundrelapper ja. Ta turen innom nærmeste urmaker og hør.
 
Her kommer noen bilder, var innom urmakeren i ullevållsveien, han på rett over der hvor akersbakken, han har forøverig en noen pene vintage ur, omega,longines,certina og eterna. Han trodde som jeg at klokken var fra ca midten av 80tallet og at det hadde en liten dings(katalysator??) i urverket slik at urmakeren kan tune den ned til et tiendels sekund. Ganske hefitg. Er et sveitsisk quartsverk, det er alt jeg vet. Har satt på en lenke, som jeg følte passet til.
 
Velkommen hit :)

Det var faktisk en skikkelig stilig klokke. Nytt glass på den der og du vil ha en ganske unik og pen sak!