Bildedeling og sikkerhet

Kenneth R

Støttemedlem
Medlem
6. feb. 2015
Innlegg
1.644
Sted
Askøy
Satt ikveld og så gjennom noen sider i dagens klokke tråden og trykket på det ene bildet slik at jeg ble sendt videre til brukerens photobucket og jeg kunne bla meg gjennom en haug med andre bilder som brukeren har lastet opp.
Reagerte litt på et bilde der fult navn og adresse kunne leses.
Sjekket etterpå min egen photobucket og hadde et lignende bilde selv.
Er jeg paranoid når jeg tenker at å ha bilder av haug med klokker samt navn og adresse er å be om at noen skal bryte seg inn? Nå har ikke jeg en stor og dyr samling men vil ikke har kjeltringer på besøk heller. Noen som tar forholdsregler på bildedeling?
 
Det er også lurt å passe på å ikke laste opp "location data" på Photobucket. Spesielt hvis mange av bildene er tatt hjemme.
 
Jeg kommer hvertfall til å gå gjennom innstillinger og bilder, det er det flere som bør vurdere.
 
Jeg kommer hvertfall til å gå gjennom innstillinger og bilder, det er det flere som bør vurdere.

Ble litt urolig selv der et øyeblikk, men etter en gjennomgang av bucket'en ser det greit ut for min del. Lærte dog en ting eller to ang sikkerhetsinnstillingene, f.eks det som @Hugo Cabret nevner om "location data".

@Kenneth R Sikkert innafor å gi et lite vink til medsoneren som hadde en litt for public profil hos Photobucket.
 
Burde jo selvfølgelig gjort det, men husker ikke hvilken bruker det var. Må leite litt.
 
Tenkte å dele at Imgur fjerner EXIF data automatisk ved opplastning. Så her slipper man å tenke på det.

https://help.imgur.com/hc/en-us/articles/201476517-Are-uploads-anonymous-

Synes også imgur er mer mobilvennlig enn photobucket. Hvis noen deler ett bilde fra PB på TS og man trykker på den blir man sendt videre til PB.com. Der kan man ikke heller ikke få bildet opp i stor format på mobil(jeg kjører Android og Chrome).

Mens det samme på imgur åpner bildet stort i forum tråden uten å bli sendt videre. Kan hende det er annerledes på iPhone?
 
Sikkert besvart tidligere, men hvorfor er ikke direkte bildeopplasting til TS tillatt?