Bil & Motorprogrammer på tv!

Mye bra her for petrol heads. Men en stor favoritt hos meg er "Chasing classic cars" eller jakten på en klassiker som de kaller den på norsk. Går på Discovery HD og Discovery world. Wayne Carini som er hosten der er meget dreven på bil generelt men ekspert på klassikere. Han driver en verdens kjent bilsjappe/restaurering verksted som heter F40 motorsport. Det er og anbefale på det sterkeste. Masse gamle italienere blant annet :D "sikle"

Mye bra her for petrol heads. Men en stor favoritt hos meg er "Chasing classic cars" eller jakten på en klassiker som de kaller den på norsk. Går på Discovery HD og Discovery world. Wayne Carini som er hosten der er meget dreven på bil generelt men ekspert på klassikere. Han driver en verdens kjent bilsjappe/restaurering verksted som heter F40 motorsport. Det er og anbefale på det sterkeste. Masse gamle italienere blant annet :D "sikle"

Helt enig med deg Toland85!
Dette programmet har gitt meg mange gode stunder, der livet ikke har vært helt enkelt!
Så nå har jeg bestilt deler og skal begynne en liten restaurering av min følgesvenn gjennom 11 år!
Dette er en BMW Z3 1.9 140hk!
Det har vært skrevet mye om denne biltypen gjennom årene, ikke alt like positivt, men jeg er kjempe fornøyd, med en fantastisk 16v motor og en drøm av en girkasse!
1.9 140hk kan ikke sammenlingnes med 1.8 115/118 hk! dette er to forskjellige verdener!
Så nå ser jeg frem til sommeren med lange turer på vestlandsveier under åpen himmel!:cool:

Er det bare meg, eller er det på tide at Jan Erik Larsen, sender bilnøkkelen videre og finner noe annet å bruke tiden på?

Har akkurat sett den siste episoden av Broom, og er like skuffet som alltid.

Bruktbiltest av Toyota Aygo og Hiace flerseter? Tullete test av Audi S8 og annet vrøvl - nei, dette må noen kunne klare bedre????

25 minutter av livet mitt jeg ikke får igjen :(

Mine 2 cent...

Helt enig med deg Toland85!
Dette programmet har gitt meg mange gode stunder, der livet ikke har vært helt enkelt!
Så nå har jeg bestilt deler og skal begynne en liten restaurering av min følgesvenn gjennom 11 år!
Dette er en BMW Z3 1.9 140hk!
Det har vært skrevet mye om denne biltypen gjennom årene, ikke alt like positivt, men jeg er kjempe fornøyd, med en fantastisk 16v motor og en drøm av en girkasse!
1.9 140hk kan ikke sammenlingnes med 1.8 115/118 hk! dette er to forskjellige verdener!
Så nå ser jeg frem til sommeren med lange turer på vestlandsveier under åpen himmel!:cool:

Jeg syns CCC er veldig bra, og mye flotte biler som man ikke ser så ofte. :D Så bra, det liker vi og høre. Gøy og restaurer litt også. Det er noe spesielt med en liten 2 seter cab også kalt roadster. Har prøvekjørt endel z3 og et par z4, syns de er artige jeg. Har hatt det veldig morro med biler som lotus elise, mazda mx5, gamle rx7 cab og fler. Som sagt så syns jeg roadstere er generelt morro. Når vi snakker om restaurering. Forrige sommer bilen min var en rimelig strøken 87" bmw e30 325 cab med "dorullfelger" og "tyskerstuk". Det vil si litt høyere bak enn forran men samtidig veldig lav. Den brukte jeg mange timer på. Men det var gøy :D

Sitter nå med gåsehud etter å ha sett Lexus LFA på Broom. Liker lyden i den bilen og tenker tilbake på da jeg testet ISF. Drømmebiler..